Egy új műanyag-újrahasznosítási technológia reklámjában tűnt fel David Attenborough Nagy-Britanniában. A hirdetés szerint a Mura Technology fejlesztése a világon elsőként lesz alkalmas minden típusú műanyag újrafeldolgozására.
„Ami annyira tragikus a műanyagszennyezéssel kapcsolatban az az, hogy teljesen felesleges – mondja Sir David Attenborough természetfilmes a kampányban. – A műanyagnak sosem kellett volna az óceánjainkba kerülniük.” A hirdetésben Attenborough mellett feltűnik Dr. Sylvia Earle tengerbiológus-aktivista és Jo Ruxton, a Plastic Ocean című 2016-os Netflix-doku producere is.
Az amerikai Forbes cikkéből kiderül: Mura technológiáját, a HydroPRS-t 12 év alatt sikerült kifejleszteni. Lényege, hogy nagy nyomás alatt létrehozott gőz segítségével bontják vissza a műanyagot az azt alkotó különböző olajjá és kémiai részecskékké. Ezeket aztán sok mindenre lehet majd ismét használni a műanyaggyártáson kívül is.
Vagyis olyan anyagokat is újrahasznosíthatónak minősíthetünk mostantól, amiket korábban a legkevésbé sem tartottunk környezetbarátnak.
A cég első újrahasznosító üzemét Nagy-Britannia északkeleti részén található Teesside-ban telepítik, de a cél, hogy az egész világon létrejöjjenek majd hasonló üzemek. A projekt mellett a brit kormány is kiállt.
Még harmincéves koruk előtt szabadalmaztatnák a műanyagszennyezéssel leszámoló technológiát