A rendszer egyben kezeli a tankolási és fogyasztási adatokat, és jelez, ha eltérést talál. Nagy flottákat üzemeltető közlekedési és logisztikai cégek számára lehet megoldás, a sofőröket hatékonyabb vezetésre ösztönzi, a trükközést pedig kiszűri.
Emőri Gábor cége, az i-Cell intelligens üzemanyagkút-rendszer üzemeltetését kezdte meg, ami a kutakon és a járműben található üzemanyagkészletet együttesen képes monitorozni, valamint biztosítja az üzemanyag útjának követhetőségét a kútra érkezéstől egészen az elégetésig. A fejlesztés továbbá képes egy rendszerben kezelni a tankolási adatokat, segítségével a tankolás és az üzemanyag felhasználása mindig személyhez köthető, valamint pontos képet ad az üzemanyag felhasználásának helyéről, idejéről és mértékéről is.
Emőri Gábor, az i-Cell tulajdonosa a Forbes Flow színpadán Ács Gábor főmunkatárssal beszélget 2018 őszén. Fotó: Fekete Csaba
A működési elve, hogy a kúthálózat szintjén egy automatizált mérőrendszer felügyeli a kútban tárolt üzemanyagot és annak mozgását, járműszinten pedig a flottakövető rendszer végzi az üzemanyagszint-mérést. A kettő integrálásával valósult meg a teljes körű üzemanyag ellenőrzés, amiről magyarázó videót is készített a vállalat.
A hálózat egyes pontjain mért tankolási adatokat a rendszer automatikusan továbbítja a felügyeleti rendszernek, ami eltérés esetén azonnal riaszt.
Közlekedési cégek és az agrárszektor a cél
A rendszert elsőként az Észak-magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK) Zrt. kezdte el alkalmazni. „Autóbuszainkon egy napon belül több gépjárművezető dolgozik, akik együttesen használják fel a feladatuk elvégzéséhez felvett üzemanyagot. Az általuk felhasznált üzemanyag mennyiségét csak a megtett kilométer arányában tudtuk viszonyítani felé – vázolja fel az eddigi kihívásokat Durucz József, az ÉMKK járműüzemeltési osztályvezetője. A rendszer bevezetésével és azzal, hogy a járművekbe sofőrazonosító rendszer is beépítésre került, személyre szólóan tudjuk mérni az üzemanyag felhasználást. Fontos eleme még a fogyasztásmérési rendszernek az utazási komfortra, azaz a fűtésre és a klimatizálásra felhasznált üzemanyag mérése.
Éppen ezért az üzemanyag-kontrollingot támogató rendszer a nagy flottát üzemeltető közlekedési és szállítmányozási vállalatok számára lehet hatékonyságnövelő megoldás, mivel segítségével az üzemanyag felhasználási módjáról naprakész és teljes körű információkat lehet kapni. A következő lépésben az agrárszektorra terjesztenék ki a megoldást, valamint tervben van nyilvános kúthálózatok integrálása is.
Az i-Cell Kft. többségi tulajdonosa az E-milorg Kft. családi vagyonkezelőn keresztül Emőri Gábor, aki 40 milliárd forintos becsült vagyonával a legfrissebb Forbes milliárdos listán a 29. leggazdagabb magyar. Első munkája saját bevallása szerint az volt, hogy „tyúkszart kapart szülei paneltelepi pincéjében gyerekként”, de később volt ő Farkas Bertalan űrhajós sofőrje is.
Munka, munka, munka és a józan paraszti ész – két magyar topmilliárdos arról, hogyan lettek önerőből sikeresek
Emőri elsősorban informatikai vállalkozásaival alapozta meg vagyonát. Legnagyobb érdekeltsége, az i-Cell csoport informatikai cégeket tömörít, és gyakori megredelője a magyar állam is: az i-Cell Mobilsoft készítette a magyar e-útdíjbeszedő rendszert és az országos tengelysúly-ellenőrző hálózatot. Startupja, az Eximbank által megtámogatott EPS Global Kínában fejlesztett városi mobilparkolási rendszert.
Kínában építenek okosparkolókat magyarok: 10 ezer parkolóról megállapodtak, 100 ezer a cél