A Sodastream nevű szódagépgyártó-óriás hazánkban is bevezeti az otthoni felhasználásra való PepsiCo szörpöket. A két cég között nem új keletű a kapcsolat, a Pepsi még 2018-ban 3,2 milliárd dollárért vásárolta fel a szódagépeket gyártó vállalatot.
A cég tavaly kezdett bele a szörpök forgalmazásába, akkor még csak Norvégiában, Svédországban, Németországban és Franciaországban szürcsölhették a PepsiCo-s termékeket. A vállalat idén folytatja a terjeszkedést az európai piacon, Magyarországon kívül Ausztriában, Olaszországban, Szlovákiában és Csehországban is megjelennek.
A cég a Forbes.hu-nak eljuttatott közleményében azt írja, hogy szerették volna úgy elérhetővé tenni a népszerű ízeket (például a klasszikus Pepsiét), hogy azzal a Földet is védik. A Sodastream masinák elterjedésében nagy szerepe volt a fenntarthatóságnak, mivel az otthoni szódakészítéssel rengeteg műanyagüveges ásványvíz kiváltható.
A műanyagpalackokat ugyan időnként cserélni kell, de így is kisebb az ökolábnyom annál, mintha rendes ásványvizet vásárolnánk.
3,2 milliárd dollárért vették meg a szódagyártót
Az 1991-ben alapított otthoni szódagépeket gyártó izraeli Sodastreamet a PepsiCo még 2018-ban vásárolta fel, egy évvel később pedig piacra is dobták az első koncentrátumukat, amit házi használatra szántak.
A Pepsi akkor darabonként 144 dollárért vásárolta fel a Sodastream részvényeit.
Az üdítőóriás akkor azzal indokolta a döntést, hogy alkalmazkodni akar a változó fogyasztási szokásokhoz. Az amerikai fogyasztók már akkor egyre inkább ráálltak az online fogyasztásra, másrészt a cukros üdítők is egyre inkább háttérbe szorultak, amihez a Sodastream jó megoldást jelentett.
A világ legnagyobb szódagépgyártója dobja az egyszerhasználatos műanyagokat
Kiemelt kép: Sodastream