A Google új, Travel Insights nevű eszközével a cég célja, hogy a kis- és középvállalkozások is egyszerűen nyomon tudják követni, milyen úti célokat keresnek a magyarok.
A Forbes.hu-nak eljuttatott közleményében a Google bejelentette, új szolgáltatást indít Travel Insights néven, amely megmutatja, honnan és mely úti célok iránt érdeklődnek a legtöbben.
Az utóbbi időszak Google-keresései egyértelműek: az emberek szeretnének utazni, mindaddig, amíg ezt biztonságosan tehetik meg – írja a cég.
Az idegenforgalom tervezéséhez korábban hagyományosan a megelőző évek adatait használták, de most
a pandémia előtti szezonok alapján nem becsülhető meg, hogy az emberek hová akarnak utazni, és mi lesz az “új normális”,
amelyben az idegenforgalmi vállalkozásoknak működniük el. A Google állítása szerint a valós idejű adatokat szolgáltató, Travel Insights nevű oldal segíti majd a turisztikai ágazatot a kereslet jobb megismerésében, valamint megalapozottabb döntések meghozatalában.
Magyarország esetében például látható, hogy az elmúlt egy hónapban a legtöbben budapesti szállásokat kerestek a Google-lel. A keresések számában a legnagyobb növekedést, 75 százalék felettit többek között Miskolc, Siófok és Balatonfüred települések érték el. Külföldről a legtöbben Németországból érdeklődnek Magyarország iránt.
A Travel Insight segítségével kiderül az is, hogy a magyarok az elmúlt egy hónapban mely turisztikai célpontok iránt érdeklődtek leginkább. Ezek közül
az első öt helyen, népszerűségi sorrend szerint Horvátország, Törökország, Görögország, Olaszország és Egyiptom szerepel.
Városok tekintetében legtöbben a törökországi Sidére, az Egyiptomban található Gurdakára és Luxorra, illetve a horvátországi Rovinjra és Porečre kerestek rá.
Borítókép: Unsplash // Kong Jun