A Kék Óceán évekkel ezelőtt zajos sikert hozott a menedzsment könyvek világpiacán, most itt a folytatás. Könyves sorozatunk legújabb darabja azoknak való, akiket fáraszt a mindennapi verseny, és másképp akarnak növekedni.
A legtöbb cég öldöklő piaci versenyben küzd nap mint nap – ezt nevezi a Blue Ocean Shift: Beyond Competing – Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth című könyv képletesen „vörös óceánnak”. Ezeket a vörös óceánokat a sok-sok hasonló termék, hasonló szolgáltatás, hasonló ár, és egyre finnyásabb vevők jellemzik. Mindez egyre növekvő ügyfélszerzési költségekkel, romló árréssel és egyre romló növekedési lehetőségekkel párosul.
A könyv arra példa, hogy a cégek egy szűk rétege képes volt kiszakadni ebből az öldöklő versenyből. Képesek voltak megteremteni a saját „kék óceánjukat”, ahol szabadon hajózhatnak, ahol csak önmagukkal versenyeznek a vevők kegyeiért. Ezek a cégek lényegesen magasabb árréssel tudnak dolgozni, és kisebb ellenállással gyorsabban növekednek.
Mi különbözteti meg őket a többiektől? A könyv szerzői szerint nem más, mint a megfelelően kialakított üzleti stratégia. És ehhez nem csak azt mutatja meg, hogy melyek a jó stratégia ismérvei, de teljes körű útmutatót is ad ahhoz, hogy hogyan lehet egy nyertes stratégiát kialakítani bármely cég számára.
Ajánlom a könyvet minden cégvezetőnek, vállalkozónak és startuppernek, aki szeretne szintet lépni, kiszakadni az öldöklő versenyből, és egy nagyobb növekedési pályára állítani a vállalkozását.
Írta: W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Kiadó: Hachette Books
Megjelent: 2017
300 oldal, elérhető az Amazon.com-on
Ára: 13,69 USD/Kindle, 19,04 USD/keménykötésben
Zajdó Csaba az Innonic Group Zrt. – Debrecen első startup studiója – ügyvezetője, és a debreceni Mastermind tagja. Ez utóbbi hat informatikai vállalkozó baráti társasága. A csapat tagjai körülbelül öt éve minden hónapban egyszer találkoznak, ilyenkor – egyebek mellett – megosztják egymással könyvélményeiket. Havonta egy könyvet pedig a Forbes olvasóinak ajánlanak.
Sorozatunk eddigi darabjai:
The Start-up J Curve
Dotcom Secrets
The Ideal Team Player
Team of Teams
Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth