A Hiventures magvető programjától kap 250 millió forintos befektetést a Recngo – áll a startup Forbes.hu-nak eljuttatott közleményében. A vállalkozás okostelefonokra fejlesztett alkalmazásával bárki elindíthatja személyes stúdióját.
A többemberes stábokat és a drága kamerák hadát kerülné meg a Recngo – alkalmazásával már egy mobiltelefonról is változatos képi anyagot lehet gyártani. A részben korábbi Ustreamesekből álló csapat az élő közvetítéses piacot reformálná meg.
A Recngo-val akár hatkamerás közvetítést is összehozhatnak a felhasználók, az alkalmazás az okoskészülékeket egy kameralánccá köti össze.
A könnyebb kezelhetőséget és jobb felhasználói élményt ígérő startup alkalmazásából közösségimédia-platformokra is lehet streamelni, de le is lehet menteni a videókat.
A vállalkozásba az ex-Ustreames Schwarz Gábor alapítótársával, Szél Gergellyel együtt vágott bele, akivel már 2015 óta együtt dolgoznak.
„A piacon nagy a verseny, hiszen a tartalomgyártás és főként a mobilos tartalomgyártás gőzerővel fejlődik. Ma már ez egy kikerülhetetlen terület, és ami még fontosabb, hogy lassan alapvető készség a videós anyagok készítése a fiatalok között. Egyes esetekben már elmondható az is, hogy egy tini vagy social influencer olyan videós anyagot képes készíteni, mint egy alacsony kommunikációs költségvetéssel működő cég” – mondja Schwarz Gábor, a cég egyik alapítója.
Újabb piacokat céloznak meg
Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures az elsőkörös, 50 millió forintos befektetése után emelte a tétet még 250 millió forinttal. A Recngo így elkezdheti az alkalmazás iOS-es verziójának fejlesztését, valamint új piacok felé – geográfiai és szegmens értelmében is – is kacsintgat.
„Még 2021-ben piacra dobjuk termékünk iOS verzióját, amivel újabb piacokat tudunk megcélozni.
Jelenleg az USA és a UK piacok a leginkább érdekesek számunkra.
Meglátásunk szerint ott az iOS verzió komoly előrelépést hoz majd. Tervezünk még további verzió frissítéseket, valamint izgalmas új funkciókat is. Kiemelt célunk a csapat bővítése, amivel nem csak a jelenlegi B2C célcsoportunk elérését tudjuk növelni, hanem tudunk nyitni B2B irányba is, hogy a vállalati ügyfeleink kiszolgálását is erősíthessük” – mondja Szél Gergely, a cég ügyvezetője.
Borítókép: Recngo