Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Tőzsdére lép a Tesla legnagyobb riválisa, amitől még Elon Musk is tart

A Tesla-gyilkos Lucid Air hatótávja 800 kilométer körül van, amivel a Tesla Model S-t is megveri.

Érkezik a tőzsdére a Tesla gyilkosának kikiáltott e-autós cég: a Lucid Motors 11,75 milliárd dolláros értékeltséggel debütál a parketten – szúrta ki a Portfolio.

A Lucid Air nevű luxusszedán ára a hírek szerint 77 ezer dollár fölül indul, de egy töltésre bő 800 kilométert képes megtenni, amivel még a piacvezető Teslát is nagyon megveri. A hivatalos oldal szerint a Model S hatótávja csak 390 mérföld, azaz 630 kilométer. Nem véletlen, hogy még Elon Musk, a Tesla vezére is tart az autótól: amikor ősszel közölték a Lucid Air árazását,

Twitteren jelentette be, hogy 69.420 dollárra csökkentik az Air közvetlen vetélytársának számító Tesla Model S árát.

A villanyautókat ismerve azonban lehet, hogy a hatótávra vonatkozó adat túlzó. A hatótávokat a WLTP-szabvány szerint adják meg, a tesztek során az út 52 százalékát városban, 48 százalékát országúton teszik meg. Ha az ember nagyobb útra megy és autópályán közlekedik, hamar ott találhatja magát, hogy a megadott hatótáv nagyot csökken.

A Lucid az idei második negyedévben kezdi meg a Lucid Air gyártását és az első darabok leszállítását, ami már alapból késés, hiszen a vállalat korábban azt ígérte, hogy már tavasszal megjönnek az első darabok. 2022-ben már 20 ezer autót értékesítene a cég, 2026-ban már 251 ezret, de ekkorra már bővebb termékpalettát kínálna. Az autó gyönyörű, itt lehet róla képeket nézegetni.

Facebook

A Lucid Air. Forrás: Facebook

A Lucid-féle ügylet középpontjában egy SPAC van, egy üres cég, a biankó vállalatok tőzsdére viteléről itt írtunk bővebben. A SPAC-akvizíciók általi tőzsdére lépés egyre népszerűbb az amerikai tőzsdeguruk körében: a parkettre visznek egy céget, ami nem csinál semmi, majd a bevezetés során felgyülemlett pénzből vesznek más cégeket. Az elektromobilitási cégek körében eddig is trend volt, hogy így lépnek piacra.

A hibák mindig megbocsáthatók, ha van elég bátorságod, hogy beismerd őket.