A katalán Sport úgy értesült, hogy a Spotify képviselői a múlt héten Barcelonában tárgyaltak arról, hogy a svéd zenei streamingszolgáltató legyen a csapat új mezszponzora, és a felek meg is egyeztek. A héten jelenthetik be a megállapodást.
A Spotify logója díszítheti az FC Barcelona mezét, a Sport című katalán sportlap szerint a Joan Laporta vezette elnökség megegyezett a Daniel Ek alapította svéd streamingszolgáltatóval. A lap azt is tudni véli, hogy maga Ek is ott volt a tárgyalásokon.
A Spotify alapító-ügyvezetője nagy futballrajongó, a Szuperliga-botrány után bejelentkezett gyermekkora kedvenc klubjáért, a londoni Arsenalért is.
A Catalunya Ràdio szerint a megállapodásnak egyelőre nem része a Camp Nou stadion névhasználati joga, de erről is tárgyalnak a felek. Úgy tűnik, hogy a Barca mindenképp áruba bocsátja a stadion nevét, a kérdés csak az, hogy kivel egyeznek meg végül. A nehéz helyzetbe került Barcelona ugyanis végig akarja vinni a stadion teljes modernizációját, ez az Espai Barca projekt, ami magában foglalja a 99 ezer férőhelyes aréna teljes befedését is (a tervek szerint hatalmas LED-fal borítaná kívülről a stadiont).
A következő szezontól láthatjuk a csapatmez elején a Spotify logóját, négy szezonra állapodtak meg a céggel, a deal később meghosszabbítható.
Csak a mezszponzorációért a streamingplatform 60 millió eurót fizethet szezononként. Ebben több másfajta megjelenés is benne van, például az edzőmezek hátulja.
A klub a hivatalos mezek ujján lévő felületre is szponzort keres, ide a Polkadot kriptocég jelentkezett be 30 millió eurót ajánlva, de a klub nem látta át a cég üzleti modelljét, ezért inkább elállt az üzlettől.
A Spotify háza táján is zajlanak az események, leginkább Joe Rogan, az egyik legbefolyásosabb podcast műsorvezetője miatt, de a céggel azért akad több probléma is.