Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Jó ötletnek tűnt egy tejmárkának, hogy jógázó nőknek nézzenek teheneket a reklámjában

Dél-Korea legnagyobb tejtermékeket gyártó óriása, a Seoul Milk reklámjában a nőket tehénként ábrázolta. A hatalmas negatív visszhang miatt bocsánatot kértek, írja a BBC Business. 

A Seoul Milk 30 másodperces reklámjában egy, vélhetően az állatvilágról dokumentumfilmet készítő férfi főszereplő a folyó mellett fürdő, mezőn jógázó nőket videóz. 

A tetőtől talpig fehérbe öltöztetett nőket megzavarja a dokumentumfilmes lépteinek zaja, egy faágreccsenés után gyors vágás felfedi a reklám csavarját: igazából teheneket filmezett a férfi.

A szexizmust és az érzékeny nemi témák problémáit felhozó felháborodás következtében a vállalat leszedte a videót a Youtube-ról, az azonban (az internet törvényszerűségének megfelelően) újra feltöltésre került.

„Őszintén bocsánatot kérünk azoktól, akik kényelmetlenül érezték magukat a reklám miatt. Nagyon komolyan vesszük az esetet, egy belső vizsgálatot indítunk, és a későbbiekben a hasonló eseteket megakadályozzuk” – nyilatkozta a Seoul Milk anyavállalata, a Seoul Dairy Cooperative.

Borítókép: Andy Kelly // Unsplash

Oszd meg!