A vártnál korábban, már 2022 utolsó hónapjaiban bevezethetik az olcsóbb, reklámos Netflixet.
A streaming szolgáltató közölte alkalmazottaival, hogy év végéig bevezetésre kerül a hirdetéses Netfix, amivel egy új, alacsonyabb díjazás is érkezik, közölte a The New York Times céges forrásokra hivatkozva.
A belső közleményben arra is kitértek, hogy dolgoznak a jelszómegosztás visszaszorításán, az erre kitalált módszert is év végéig szeretnék bevezetni.
Miért van erre szükség?
Bár a cég vezérigazgatója, Reed Hastings korábban többször is azt mondta, soha nem lesznek reklámok a Netflixen, múlt hónapban olyan rossz eredményekről számoltak be első negyedéves riportjukban, hogy valamit tenniük kell. 200 ezer előfizetővel lett kevesebb előfizetőjük csak az idei első negyedévben, és arra számítanak, hogy további kétmilliót veszítenek a második negyedévben, miközben a verseny egyre élesebb a felhasználókért a streaming piacon.
A bejelentés óta a cég piaci kapitalizációja 70 milliárd dollárral zuhant be a tőzsdén.
„Szükség lesz kompromisszumokra”
„Igen, gyors és ambiciózus, és szükség lesz kompromisszumokra” – írták az alkalmazottaknak küldött közleményben, hiszen amikor Hastings először pedzegette a reklámos formátum lehetőségét, még 1-2 éves távlatról beszélt. Ebből lett aztán idén év vége.
A jelszómegosztás szigorításáról múlt hónapban azt mondták, nem tiltanák meg, de kissé magasabb árat kérnének attól, aki közös fiókot használ valakivel. A mostani közleményben ezt nem erősítették meg, és arról sem írtak, pontosan mennyibe fog kerülni az olcsóbb, hirdetéses verzió.