rövid hír

Tíz éve nem volt ilyen a Netflixnél, nagy bajban az óriás

Forbes
2022. április 20. 4 perc olvasás

Egy évtized óta először jelentett be csökkenő előfizetői számokat a Netflix. 

  • Nyilvánosságra hozta a Netflix a 2022-es első üzleti negyedév (Q1) számait.
  • A tíz éve folyamatos növekedési pályán pörgő streamingóriás először jelentette, hogy csökkentek az előfizetői. Kétszázezerrel kevesebb felhasználójuk van, mint egy negyedévvel ezelőtt, írja a Variety és a Reuters.
  • A jelentés szerint 221,64 millió előfizetőjük volt a március 31-én véget érő első negyedévben, így maradt bőven nézőjük, de a Netflix további óriási csökkenésre számít.
  • Az orosz-ukrán háború következtében Oroszországban felfüggesztett működésükkel 700 ezer felhasználót veszítettek.
  • Az aggasztó tendenciát a tőzsde is elkezdte beárazni, a keddi tőzsdezáráskor 26 százalékos mínuszban volt, közel 40 milliárd dollárt kiradírozva a vállalat értékéből.
  • Már januárban figyelmeztette a Netflix a részvényeseit: nem növekednek annyira előfizetők terén, mint ahogy kéne. Azóta közel felére csökkent részvényeinek az ára.

A nagy szám: Kétmillió

Ennyivel csökkenhet a Netflix szerint az előfizetőinek száma a következő negyedévben. A mostaniban két és félmillió pluszt várt, kétszázezer mínusszal zárt a streamingóriás. Hatalmas a verseny, a Disney+ és az HBO Max relatíve még mindig friss indulók – ők is elszívhatják a régi és új felhasználókat is. A kétmilliós csökkenést amellett jósolja a platform, hogy nyáron mutatja be az év legnagyobb dobásait, mint például a Stranger Things negyedik évadát, vagy a Chris Evans és Ryan Gosling szereplésével készülő The Grey Man című filmet.

A vállalat ezért már egy olcsóbb, reklámokkal pakolt előfizetéses csomagot is bevezetne, hogy újra növekedési pályára álljon – áll a Netflix jelentésében.

„Aki eddig követte a Netflixet, az tudja, hogy elleneztem a hirdetésekkel járó bonyolultságot, és inkább az előfizetéses rendszer egyszerűségéért rajongtam. De akármennyire is rajongok ezért, még jobban szeretem a fogyasztói választást” – mondta Reed Hastings, a Netflix vezérigazgatója.

Egy fontos gondolat

„Versenyeznünk kell. Folyamatosan javítani kell a fő szolgáltatásunkon, azaz olyan TV-sorozatokat, filmeket és most már játékokat kell gyártanunk, amit szeretnek az emberek. Erre fókuszálunk most, ezzel növelhetjük az üzletünket. Át kell gondolnunk az üzleti modellünket, hogy jobban monetizálhassuk azt a nézettséget, ahol [a felhasználók csak használják a Netflixet, de nem fizetnek érte]. Szeretik a szolgáltatást, csak ki kell, hogy fizessenek minket”

– mondta Ted Sarandos, a vállalat társvezére, utalva ezzel azokra a felhasználókra, akik jelszómegosztással netflixeznek, de fizetni nem fizetnek jelenleg a streamingóriásnak.

Az olcsóbb, reklámokkal teli csomagok és a jelszómegosztásra kitalált stratégiai lépések mellett a Netlix továbbra is az új tartalmakra összpontosít: 18 milliárd dollárt költenek ebben az évben új filmekre és sorozatokra. Ez a vállalatvezetés szerint továbbra is jó döntés és a növekedés egyik kulcsa lehet – a mennyiség mellett azonban már a minőségre is összpontosítana Sarandos, aki a tartalomért felel a Netflixnél. Fontos az elköltött pénzmennyiség hatása, ami azt jelenti, hogy ugyanannyi elköltött pénzmennyiség mellett több felhasználót várnak, mint amennyit a versenytársaik képesek megszerezni.

Ezt pedig csak úgy lehet megugrani, ha tesznek egy jó nagy lépést a minőség felé.

Borítókép: Charles Deluvio // Unsplash