Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Albert Bourla, a Pfizer CEO-ja.

33,5 milliárd dollárt hozhat a vakcinabiznisz idén a Pfizernek

A Pfizer-Biontech vakcinájából idén a tervek szerint 2,1 milliárd dózist gyártanának le év végéig. Ez a Pfizernek 33,5 milliárd dollárt (10 ezer milliárd forintot) hozhat 2021-ben szemben az előzetes becslésekkel, amelyek 26 milliárd dolláros (7,8 ezer milliárd forint) bevételt jósoltak a cégnek.

A Pfizer 2021 második negyedévében 9,2 milliárd dolláros bevételt ért el vakcinaeladásokból. Az előző év azonos időszakában ez 1,2 milliárd dollár volt – írja az amerikai Forbes.

Az oltóanyag népszerűséghez hozzájárult, hogy a vakcina újfajta, „nyugati” technológiát használ, illetve kifejlesztésében az azóta világszerte ismertté vált kutató, Karikó Katalin is fontos szerepet játszott.

A Pfizer és a Moderna az amerikai gyógyszerfelügyeleti ügynökség (FDA) kérésére idén júliusban elkezdte vizsgálni az mRNS-vakcinák hatékonyságát 5 és 11 év közötti tesztalanyokon.

Már 12 évnél fiatalabbakat is olthatnak vele

Ha a vakcinák hatékonynak bizonyulnak ebben a korosztályban is, akkor , az Egyesült Államokban már szeptembertől megkezdődhet a 12 évnél fiatalabbak oltása.

A Pfizer-Biontech vakcinája. Fotó: Biontech
A Pfizer-Biontech vakcinája. Fotó: Biontech

A cég azt is vizsgálja, hogy az oltóanyaga mennyire hatékony a koronavírus új variánsai ellen. Az eddigi eredmények alapján a második adag után hat hónappal beadott emlékeztető oltás jelentősen javította az immunválaszt a a dél-afrikai koronavírus-mutánssal szemben.

A Pfizer laboratóriumi vizsgálatai alapján a harmadik adag oltóanyag beadása a delta variáns okozta súlyos megbetegedésektől is megvéd.

Magyarországon már a héten regisztrálhatunk a harmadik adag védőoltásra. Arról, hogy milyen oltások közül válogathatunk majd annak függvényében, milyet kaptunk az első oltási körben, itt írtunk.

Borítókép: Albert Bourla, a Pfizer CEO-ja.

Oszd meg!