Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Lauren Fleischmann / Unsplash

Nem éget több felesleget a Burberry

A brit luxusmárka, a Burberry néhány hete azzal verte ki a biztosítékot, hogy jelentéseiből kiderült, tavaly 28,6 millió fontnyi (kb. 10,4 milliárd forintnyi) ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg, hogy ne kelljen olcsóbban árusítania őket. A cég most bejelentette, hogy azonnali hatállyal felhagy az áruégetéssel, írja a BBC.

A cég állítása szerint már korábban is élt az újrahasznosítás, a javítás és az adományozás lehetőségével, a jövőben pedig tovább törekszik a környezettudatosságra.

A BBC idézi a Greenpeace-t is, a szervezet szerint a divatipar évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő, a fogyasztók szekrényei tele vannak ritkán vagy soha nem hordott darabokkal. A Greenpeace szerint a Burberry döntése fontos jelzés arra, hogy alapvető változtatások szükségesek az iparágban, úgy látják, hogy itt az ideje, hogy a divatipar ne csak a túltermelés tüneteit kezelje, hanem gyökeres változásba kezdjen a termelés lelassításával.

A Burberry azt is bejelentette, hogy felhagy a szőrmék árusításával is, jelenleg nyúl-, róka-, ázsiai mosómedve és nyercbundát árul a kollekciói között.

Ha elülteted a címkét, virág nő belőle – magyar fürdőruha óceáni hulladékból

Csipkét ver a 3D-nyomtató: így kerül a kifutóra a technológiai forradalom

Borítókép: Lauren Fleischmann / Unsplash

Oszd meg!