A Monopoly Go nemcsak a világ egyik legnépszerűbb mobiljátéka, de valóságos aranybánya is. Mi a titka?
Mi történt? A múlt héten jelentette be a Scopely játékfejlesztő cég, hogy Monopoly Go nevű játékuk a tavaly áprilisi megjelenés után tíz hónappal lépte át a kétmilliárd dolláros bevételi álomhatárt. Mindezt azután, hogy még csak három hónapja érték el az egymilliárd dolláros mérföldkövet.
Miért fontos ez? Ezt nem írják külön, de ebből az összegből nincs levonva az Apple- és Android-appboltok által lecsípett 30 százalékos jutalék. Így is csillagászati összegről beszélünk, viszonyításképpen az Appmagic mérései szerint tavaly a legtöbb bevételt hozó mobiljáték a Honor of Kings volt 1,48 milliárd dolláros nettó árbevétellel (ebből már kivonták a platformjutalékokat). 2023-ban a Monopoly Go még csak kilencedik volt ezen a listán nettó 645 millió dollárral, ehhez képest viszont rakétaként lőttek ki a 2024 eleji bevételek.
Mi a titkuk? A céggel a Game File nevű videójátékos hírlevél ült le beszélgetni, ebből kiderült, hogy az ingyenesen nyúzható játék anyagi sikerének titka a napi rutinként visszatérő játékosokban rejlik.
- A fejlesztők elmagyarázták, hogy ma már nem az a sikeres üzleti modell a mobiljátékos piacon, hogy a „bálnákra” céloznak, vagyis azokra a játékosokra, akik mindenféle előnyökért pénzt költenek a játékban.
- A Scopelynál már a visszatérő játékosok arányát mérik, elsősorban azokét, akik egy héten négy napon, vagy pedig hétből hétszer nyitják újra az appot, vagyis napi szokásukká vált gurítani párat a kockával, kifosztani a barátok, családtagok virtuális széfét és építgetni tovább a saját virtuális városkájukat.
Mi következik ebből? A cég azt állítja, hogy a napi átlag több mint 10 millió játékosból már több mint 8 millió az, aki a hét minden napján elindítja a Monopoly Gót. Ráadásul a kétmilliárd dolláros bevételnek kevesebb mint a negyedét költötték marketingre és felhasználószerzésre – bár mondjuk négyszázvalahány millió dollár sem kevés pénz marketingre (a PlayStationnél konkrétan ennyibe került az új Pókember-játék elkészítése).
Kontextus. A Scopelyt egyébként tavaly nyáron vásárolta fel a szaúdi koronaherceg befektetési alapja, ami az elmúlt években több másik tranzakciót is lebonyolított az iparágban. A felvásárlások hátteréről itt írtunk például.