Percenként majdnem félmillió appot töltünk le, hogy aztán az ébren töltött órák kábé harmadát rájuk szenteljük.
170 milliárd dollárra (átszámítva 52,6 billió forintra) rúg a mobilos alkalmazásboltokban eltapsolt felhasználói költések összege, írta meg az App Annie iparági elemző friss jelentésére hivatkozva a Gamespot. Ez 2020-hoz képest 19 százalékos növekedést jelent.
Ebből a 170 milliárd dollárból 116 milliárdot (35,9 billió forintot) a mobiljátékok és az azokon belüli költések tesznek ki, ami rímel a közelmúltbeli, 100 milliárd dollár körüli jóslatokra, becslésekre. E téren az éllovas a giganépszerű, kvázi kölyökmetaverzum, a Roblox, míg havi aktív felhasználók tekintetében a battle royale játékműfaj egyik leghíresebb címe, a PUBG Mobile viszi a prímet.
Az App Annie azt is megjegyzi:
- soha ennyi időt nem töltöttünk még mobilappokat nyomkodva, a kiemelt piacokon ez átlag napi 4,8 órát jelent;
- 2021-ben a felhasználók percenként átlag 435 ezerszer töltöttek le alkalmazást;
- 2021-ben a mobilpiacon elköltött hirdetések összege több mint 295 milliárd dollár volt, ez a szám 2022-ben 350 milliárdra ugorhat.
A számokat látva egyáltalán nem meglepő, hogy pár napja a világ egyik vezető játékóriása, a GTA-t is kiadó Take-Two rekordösszegért kebelezte be a mobilos és social mediás játékokat fejlesztő Zyngát, azzal a céllal, hogy a szinergiákat kihasználva saját, eddig elsősorban PC-kre és konzolokra kiadott franchise-aikat is szépen elkezdjék mobilkijelzőkre átültetni.
Borítókép: Unsplash