Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Fotó: Sebestyén László

Magyar startup üzemelteti az ország legnagyobb elektromos autó töltőszigetét

  • A Parkl egy parkolással foglalkozó fiatal startup: azért jött létre, hogy megkönnyítse a parkolást, de üzemeltet elektromos töltőket is.
  • 2019-ben 30 töltőállomást és 53 aktív töltőpontot üzemeltetett, ez a szám egy év alatt négyszeresére nőtt. A Covid miatt jelentősen át kellett gondolniuk az üzleti modelljüket.
  • December óta ők működtetik az ország jelenleg legnagyobb elektromos töltőszigetét is.

A Parkl üzemelteti az ország legnagyobb elektromos autó töltőszigetét, tudatta szerkesztőségünkkel a startup sajtóközleményben. Decemberben a Városligetben átadták a Múzeum Mélygarázst, ahol a Parkl applikációval 24 töltőpont használható, valamint okosparkolás (a sorompó automatikus felnyílásával), és telefonnal hívható lifthasználat is elérhető.

A Parkl egy parkolás megkönnyítését célzó startup, az appon keresztül 5 funkció érhető el. Egyrészt a felhasználók „felokosított” zárt téri, illetve közterületi parkolást tudnak intézni, és elektromos töltőket is üzemeltetnek – ezeknek a gyűjtőneve a Parkl Connect. A Parkl Business tavaly év végén indult, kétféle szolgáltatást nyújt, mindkettőt cégek számára. A Fleeten keresztül a cég alkalmazottjai hasonlóan tudják intézni a parkolást vagy töltést, mint a Connect magánfelhasználói. A vállalat a hónap végén kap egy számlát, azaz nem kell bajlódnia azzal, hogy a munkavállalói egyenként nyújtják be azokat. A Parkl Office tavaly év végén jött ki, a járvány miatt pedig még jobban megnőtt iránta az érdeklődés. A lényege az irodaházak parkolóhelyeinek optimalizálása.

Egy magyar startup mutatja, hogyan kellene működnie a parkoló-biznisznek. Töltést is adnak

A cég jelenleg 113 töltőállomást, 200 töltőpontot üzemeltet szerte az országban – ez négyszerannyi, mint 2019-ben. A Parkl célja, hogy nemcsak a parkolást, hanem az elektromos töltést is egyszerűbbé, kényelmesebbé tegye a digitalizáció segítségével. Amellett, hogy kiterjedt töltőhálózatot alakított ki Budapesten, irodaházak és plázák parkolóiban, már több vidéki nagyvárosban (úgymint Nyíregyházán, Győrben és Székesfehérváron) is jelentős számú nyilvános töltőpontot üzemeltet.

A magyar startupok között ezzel az első, a teljes szektort nézve pedig a negyedik helyen állnak a versenyben, lefedve a teljes piac nagyjából egytizedét.

„Százmilliót vesz ki a zsebünkből az ingyenes parkolás”

A közterületi parkolás ingyenessé tétele teljesen szétverte a Parkl üzleti tervét: év elején a 350 milliós árbevételt lőtték be, az új cél a 250 lett. A bevételkiesést egy új termékkel kompenzálják – erről és a modellváltásról tavaly novemberben beszélgettünk Somogyi Zsolt CEO-val.

Nyitókép: Sebestyén László

Oszd meg!

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója