A Forbes ismét elkészítette a legértékesebb magyar celebek listáját, az üzleti magazin szerdán megjelenő augusztusi számának címlapján az Ördög-Nánási házaspár szerepel.
Pénztermelőképesség, tartalom, profizmus, közösségimédia-jelenlét. Idén, nyolcadszor is ezt a négy fő szempontot tartottuk szem előtt a legértékesebb magyar celebek Forbes-listájának elkészítésekor. Ami nem változott: a top 20-ba még mindig leginkább csak azok tudnak bekerülni, akik állandóan a vezető tévécsatornák képernyőjén vannak főműsoridőben. Ami változott: médiagazdasági-, hirdetői és tartalomfogyasztói szemmel is észre kell már venni azokat a self-made online sztárokat, akik a jól ismert Facebook–Instagram–Youtube-háromszögből és a Tiktokról törekednek a mainstream felé. Noha a Forbes négy fő szempontja többségüknél még nem érvényesül, a kevés kivételt 2021-ben radarra vettük.
Ízelítő a szerdán megjelent augusztusi Forbes magazinból, amelyben a teljes lista részletes szócikkekkel böngészhető.
1. Sebestyén Balázs
2017 után most másodszor sikerült újra az első helyre kerülnie Sebestyén Balázsnak a Forbes celeblistáján a legmagasabb, 921 ponttal. Ez azt jelenti, hogy két helyet lépett előre 2020-as helyezéséhez képest. Majkával együtt ő a legismertebb magyar, picit többen figyelnek rá, mint Kasza Tibire, és az NRC a Forbes számára készített, reprezentatív felmérése szerint majdnem annyian kedvelik, mint Borbás Marcsit.
2. Ördög Nóra
A második helyezett Ördög Nóra lett. A magyarok 91 százaléka ismeri, fele kedveli és hitelesnek tartja, de csak 16 százalékuk követi. Ördög Nóra a Forbes, idén nyolcadik alkalommal összeállított, celeblistáján egyszer sem csúszott még a negyedik helynél lejjebb, 2016-ban első helyezett volt, és már harmadik éve stabilan második. A listakészítésre felkért szakmai zsűri és a négy megadott szempontot szintén szem előtt tartó Forbes-szerkesztőség is neki adta idén a legtöbb pontot.
3. Hosszú Katinka
A harmadik az épp az olimpián versenyző úszónk, Hosszú Katinka. 2018 óta vizsgáljuk az értékét, azóta ez az első eset, hogy nem ő az abszolút győztes (a sportlistánkon holtversenyben lett első, korábban ilyenre sem volt példa).
Lapozz bele a Forbes legfrissebb lapszámába!
Gasztrocelebek, sziasztok!
Hogy a gasztro témákat imádják a magyarok, az könnyedén lemérhető az online receptoldalak, az évente megjelenő szakácskönyvek és az RTL főzős vetélkedőinek nézettségéből is. Vagy lemérhető azzal, hogy húszfős listánkon három gasztroceleb is szerepel. A Street Kitchen és a Konyhafőnök arca, Fördős Zé a 4., a saját műsorait és könyveit egyengető Borbás Marcsi a 10., a szintén a Konyhafőnökből ismert Sárközi Ákos a 14. – ő most először szerepel listánkon. Az NRC reprezentatív kutatása – ahogy a korábbi években –, idén is Borbás Marcsit hozta ki a legkedveltebb és leghitelesebb celebnek.
Mindent összevetve az 5. helyre Majka, a 6.-ra Tilla került listánkon. Új név a listán Puskás Petié, az énekes-műsorvezető a 15. helyre futott be, váltva párját, Dallos Bogit, aki a tavalyi listával ellentétben az ideire nem tudott felkerülni.
Szintén új szereplő és szintén a celebpárok egymást erősítő hatásának példája az énekes-műsorvezető Csobot Adél, aki a 17. helyen nyitott, tíz hellyel párja, Istenes Bence mögött. A 14. helyen kialakult holtverseny (Fluor Tomi és Sárközi Ákos) miatt idén összesen 21 fős lista nagy visszatérője a 21. helyen a stylist-műsorvezető Lakatos Márk.
Jön a Tiktok
Mint szinte minden 25 évnél idősebb médiamunkás vagy kreatíviparban dolgozó, a Forbes szerkesztősége is sokszor rácsodálkozik még a Tiktokra és felhasználóira, de tisztában van azzal, hogy számolni kell velük. Idén először arra kértük zsűritagjainkat, hogy három kategóriában ajánljanak a figyelmünkbe fiatal influenszertehetségeket. A beérkezett ajánlások alapján a szerkesztőség választotta ki azt a három nevet, akire a jövőben is oda fogunk figyelni.
A legjobb tiktokker 2021-ben WhisperTon lett. A húszéves Strenner Antal videóinak kreativitása és a profizmus, amivel elkészíti őket, messze kimagaslik a magyar TikTok-szcéna és korosztálya sivatagából. A legváltozatosabb témákat dolgozza fel igencsak szorgalmasan, és ezzel már kamaszként jól keresett. Idén céget is alapított.
A legkreatívabb influenszer címet Henry Kettner nyerte. 23 évesen kezdett vlogolni. Bő négy évvel később, 368 Youtube-videóval és 220 ezer feliratkozóval a francia kötődésű magyar már tudja, hogy ebből meg is lehet élni. Hazai nagy márkák és nemzetközi szerződések eredményei köszönnek vissza oldalainak sajátos képi világában.
A szintén új, Rising Star kategóriát pedig Miller Dávid viszi. Online elérése celebrelációban elhanyagolható, de karrierjének íve említést érdemel. A színész-énekes családból származó színész-énekes több hazai filmben és sorozatban is feltűnt már. Tavaly megnyerte az Álarcos énekest, jelenleg az RTL Reggeli műsorvezetője, és hamarosan végignézhetjük, amint a mélyvízbe dobják, hiszen az X-Faktor következő évadát is ő fogja vezetni.
A Forbes legértékesebb celebek 2021-es listájának módszertana
A Forbes kutatómunkája alapján egy 120 fős gyűjtésből szerkesztőségi szavazással szűkítettük 25 fősre a legértékesebb magyar celebek listáját, majd ezzel a shortlisttel reprezentatív online kutatást végzett az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. A hírességek ismertségét, kedveltségét, hitelességét és követését mérték a 18–59 éves magyar lakosság körében. Közben az általunk felkért 11 fős szakmai zsűri a sztárok pénztermelő képességét, profizmusát, tartalmasságát és közösségi médiás jelenlétét pontozta. A kutatási eredményekhez és a zsűri pontszámaihoz végül a szerkesztőség tagjai által adott pontszámokat is hozzáadtuk, így állt össze a végleges sorrend. A végső pontszámhoz az NRC eredményei egyénenként legfeljebb 800 ponttal, a zsűri legfeljebb 440 ponttal, a szerkesztőség 110 ponttal járulhatott hozzá, az elérhető maximum 1350 pont volt.
A 2021-es zsűri:
Blaskó Nikolett tulajdonos-ügyvezető, ACG; Hajagos Rita tulajdonos, szakmai vezető, Red Lemon Media; Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Management; Klág Dávid újságíró, Telex; Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország; Kövess László főszerkesztő-helyettes, Bors; Pácsonyi Daniella digitális lapigazgató, Central Media; Pőcze Balázs, kreatívigazgató, Mito; Szalay Dániel, alapító-főszerkesztő, Media1.hu; Szűcs Judit kommunikációs igazgató, Coca-Cola Magyarország; Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best magazinok.