Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Katinka, Ördög Nóra, Balázs – cégeket építő celebek a Forbes friss listáján

Harmadik éve vezeti magabiztosan a Forbes hetedik alkalommal összeállított Legértékesebb magyar celebek listáját Hosszú Katinka, mögötte második éve stabil szereplő Ördög Nóra. Nagy előrelépő Istenes Bence és Kiss Ramóna, most először tűnik fel Gáspár Laci, Dallos Bogi és Marsalkó Dávid. A ma megjelent augusztusi Forbes magazin listáján a legprofibbak saját vállalkozás vagy sajátmárkás termék felépítésével töltötték a karantént.

A Forbes 2020. augusztusi címlapja

Hosszú Katinka az első (nemcsak ezen a Forbes-listán), Ördög Nóra a második, nem történt változás a Legértékesebb magyar celebek listájának élén az elmúlt egy évben. Sőt Hosszú 2018-ban is toronymagasan első volt, Ördög akkor harmadik – mi ez, ha nem bizonyíték a Forbes által fontosnak tartott szempontok meglétére, úgy mint ismertség, hitelesség, tartalmasság, pénztermelő képesség?

Advertisement
Ördög Nóra. Illusztráció: Kálmán Máté

Persze az elmúlt évnek is vannak új, a korábbi alacsony ismertségből egy nagy ugrással a nagyok közelébe felreppenő csillagjai, de ahhoz, hogy a top 20-ba kerüljön valaki, pár év munkája kevés. Míg a feltörekvők akár tíz–húsz szponzorral is szerződnek, listánk szereplői már gondosan megválogatják, mihez adják énmárkájukat.

Évtizedes celebmúlttal maguk mögött egyre többen saját cégek és termékek felépítésére törekednek, újabb bevételi források kialakításán dolgoznak. Az ötletelésre adott nekik időt a koronakarantén.

„Mostanra piaci tesztelésre került egy brand, ami a Nánási név maga. A mi márkánk, az, ami mi vagyunk, most vált megközelíthető hellyé, kézzel fogható termékké” – mondja például Ördög Nóra a Forbesnak nemrég nyitott balatonakarattyai kisboltjáról. A Nekem a Balaton nevű boltnak már sajátmárkás termékei is vannak, és a repertoár egyre bővül.

A lista negyedik helyét Sebestyén Balázs cserélte el Majkával a harmadik helyre erre az évre. Miközben Balázs szintén saját vállalkozás felépítésén dolgozik – a nagyvállalati szektort is kiszolgáló műsorkészítő-gyártó produkciós céget tervez –, addig Majka már 2019-re megháromszorozta cége árbevételét.

A Legértékesebb celebek listáján hat helyet lépett előre, ezzel 2020-ban ötödik Istenes Bence, a Forbes által felkért szakmai zsűri összességében neki adta a legtöbb pontot. Négy helyet lépett előre, így tizedik idén Kiss Ramóna, az RTL színésze és műsorvezetője. 2020-ra így már elmondható, hogy senki sem tudta olyan erővel elhajítani a Barátokközt-szereplő címkét, mint ő.

Új név, egyben a top 20 legfiatalabb tagja és – már csak életkorából adódóan is – listánk egyik legügyesebb socialmedia-felhasználója Dallos Bogi a 11. helyen. Szintén új szereplő Gáspár Laci, aki az elmúlt évben rendszeresen szerepet kapott az RTL képernyőjén (18. hely) és Marsalkó Dávid (20. hely) aki Halott Pénz nevű zenekarával a rádiók sztárja. Játszásszám alapján a magyarok közül második volt az Editors’ Choice Top 100 listán, hallgatottság alapján a rádiós top 100-ban két száma is szerepelt.

Egy év kihagyás után a húszfős topba 16. helyen tért vissza Caramel, miután 2019-ben megnyerte az év hazai klasszikus pop-rock hangfelvételéért járó Fonogram-díjat, februárban pedig ötödik telt házas arénakoncertjét adta 8–13 ezer forintos jegyárak mellett. Nagy visszatérő továbbá Rubint Réka (19. hely), aki a Forbes augusztusi számában arról is beszél, hogy szeptemberben saját magáról elnevezett kozmetikai termékcsaláddal debütál.

Marsalkó Dávid. Illusztráció: Kálmán Máté

A visszaesők között D. Tóth Kriszta vezet, hét helynyi zuhanással most a 13. Mögötte 14. Borbás Marcsi, azzal együtt, hogy ő reprezentatív kutatásunkban a kedveltségi és a hitelességi toplista vezetője, több százalékkal megelőzte ellenfeleit.


Módszertan

A Forbes szerkesztősége hosszú kutatómunka után egy 130 fős gyűjtésből szűkítette 25 fősre a legértékesebb magyar celebek listáját. Ezzel a shortlisttel végzett reprezentatív online kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. A hírességek ismertségét, kedveltségét, hitelességét és követését mérték a 18–59 éves magyar lakosság körében. Közben az általunk felkért 14 fős zsűri a sztárok pénztermelő képességét, profizmusát, tartalmasságát és közösségi médiás jelenlétét pontozta. A kutatási eredményekhez és a zsűri pontszámaihoz végül a szerkesztőség tagjai által adott pontszámokat is hozzáadtuk, így állt össze a végleges sorrend. A végső pontszámhoz a zsűri legfeljebb 600 ponttal, az NRC 800 ponttal, a szerkesztőség 100 ponttal járulhatott hozzá, az elérhető maximum 1500 pont volt.

Zsűri

Blaskó Nikolett tulajdonos-ügyvezető, ACG; Gedei Norbert, főszerkesztő, Blikk; Hajagos Rita tulajdonos, szakmai vezető, Red Lemon Media; Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország; Kozári Edina, marketing és PR igazgató, Mercedes-Benz Hungária; Kövess László főszerkesztő-helyettes, Bors; Pőcze Balázs, kreatívigazgató, Mito; Sabján Johanna főszerkesztő, Cosmopolitan, Best; Sásdi Helga, ügyvezető igazgató, Publicis Groupe Hungary; Szalay Dániel, alapító-főszerkesztő, Media1.hu; Szűcs Judit kommunikációs igazgató, Coca-Cola Magyarország; Tóth Olivér, újságíró-szerkesztő, Médiapiac; Varga Attila újságíró-szerkesztő, Comment:com, Index.hu; Zorigt Batjin, PR-igazgató, HPS Communication.

Borítókép: Hosszú Katinka a Forbes egy korábbi rendezvényén, 2016-ban. Fotó: Fekete Csaba


 

"Minden paranoiás engem üldöz."