Péntektől felfüggeszti fiókjait a Facebookon, az Instagramon, a Tiktokon és a Snapchaten a Lush Cosmetics szappanmárka. A radikális lépéssel a közösségi platformok mentális egészséget károsító hatásaira hívnák fel a figyelmet – írja a CNN.
A vállalat még hétfőn közölte, hogy november 26-án deaktiválják közösségi média fiókjai nagy részét. Az időzítés azért is lényeges, mert a hálaadás utáni napokon a legtöbb márka és kereskedő éppen felpörgeti a közösségi aktivitását, hogy így serkentsék a vevőiket a további vásárlásokra az ünnepek előtt.
A Lush, ami világszerte 900 üzlettel rendelkezik, globálisan befagyasztja csatornáit.
A szünet addig tart, amíg a márka úgy ítéli meg, hogy a felületek nem képesek biztonságosabb környezetet biztosítani a felhasználók számára.
Mark és Mo Constantine, a Lush tulajdonosai a 2019 márciusban nyitott liverpooli üzletben, ami akkora, hogy 9 millió fürdőbomba elférne benne Fotók: Lush
A Lush eddig is kiállt a fontos ügyek mellett
A cégtől eddig sem állt távol a társadalmi és környezetvédelmi ügyek felkarolása. Termékei állatkísérletektől mentesek, fellépnek az erdőirtások ellen, támogatják és támogatják a Black Lives Matter-mozgalmat. 659 ezres Instagram-, 275 000 Twitter-, és a Facebook-oldalukon is rendszeresen kiállnak a fenntarthatóság mellett.
A milleniumi és a Z-generáció körében is népszerű Lush korábban már egyszer felfüggesztette közösségi jelenlétét.
A vállalat 2019-ben hasonló lépésre szánta el magát, akkor az egyesült királyságbeli fiókjait deaktiválta, mert „elegük volt az algoritmusokkal való örökös harcokból” és közvetlenül szerették volna elérni az ügyfeleiket.
A mostani eset azonban egy olyan időszakban történik, amikor a közösségi média cégek egyébként is górcső alatt vannak. Intenzíven vizsgálják azok káros hatásait, amik mentális, fizikai, vagy akár egészségügyi problémákhoz vezethetnek. Ez főleg azok után vált egyértelművé, hogy magának a Facebooknak is voltak információi arról, hogy különösen a fiatalabbakra milyen káros hatással van például az Instagram használata.
Saját tanulmányában ítélte mentális egészségre károsnak az Instagramot a Facebook, mégsem hozták nyilvánosságra a kutatást
„A fürdőbombák feltalálójaként minden erőfeszítésemet olyan termékek megalkotására fordítom, amik segítik az embereket a kikapcsolódásban és abban, hogy odafigyeljenek magukra” – mondta Jack Constantine, a Lush vezérigazgató-helyettese és termékfeltalálója. Hozzátette, úgy látja, hogy a közösségi média felületei ennek a célnak az ellentétei váltak, és az algoritmusok pont a kikapcsolódást és a pihenést gátolják meg.
A vállalat azt reméli, hogy a közösségi médiával foglalkozó vállalatok végső soron szigorúbb gyakorlati irányelveket vezetnek be.
A Lush hozzátette, hogy a Twitteren és a Youtube-on továbbra is aktívak maradnak.
Mi az a Lush?
Mark Constantine a Body Shop fő beszállítójaként ugrott be a kozmetikai iparba a hetvenes években, aztán túl olcsó csomagszállító cégével belebukott egy rossz üzleti modellbe: elfelejtett profitot kalkulálni. A Lush-sal már óvatosabb: nagyrészt saját üzletekkel terjeszkedik, harcos környezetvédőként sokat spórolva a csomagoláson. Egymilliárd fontos összforgalom, ezer bolt, pucér fürdőgolyók, merész társadalmi kampányok – az illatozó Lush üzletek tulajdonosainak sztoriját a 2019-es júniusi Forbesban írtuk meg, a Forbes.hu-n pedig 10 érdekességet hoztunk a cikkből.
Borítókép: Brammers / Wikimedia
10 érdekesség, amit nem tudtál az illatos üzleteiről ismert Lush alapítóiról