Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Itt az új Mol Bubi – a bérlet ára és a bringa is karcsúbb lett

Újraindult a Mol Bubi, a már kosárral, csengővel és defektmentes gumikkal is felszerelt bicikliket a korábbinál könnyebb lesz tekerni és igénybe venni: a három kilóval karcsúbb Bubi díjazási rendszere is átalakult, 500 forint, vagyis a korábbinál is olcsóbb a havi bérlet és a túlhasználati díj is csökkent. Bérlettel az első 30 perc továbbra is ingyenes.

A hét éve indult Mol Bubinál már itt volt az idő egy menőbb, okosabb, fiatalosabb rendszer kialakítására, mondta Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere az átadás alkalmából tartott sajtótájékoztatón az MTI beszámolója szerint.

Az éves bérlet 5000 forint

Május 7-én jelentette be a BKK, hogy a három kilóval könnyebb, felszereltebb új biciklikkel új díjazási struktúra is jön:

a rendszeres bérletek feleannyiba kerülnek, mint régen. A havi bérletet így 500, míg az éves bérletet 5 000 forintért lehet igényelni. 

Az új Bubik 24,5 kilóról 21,4-re fogytak, kosarat, csengőt, és defektmentes gumikat kaptak. Könnyebb lesz így tekerni őket. Fotó: Mol Bubi

Az eddigiekhez hasonlóan érvényes bérlettel a biciklik használatának első 30 perce – korlátlan alkalommal – díjmentes. Ha viszont valaki több mint fél óráig használja folyamatosan a biciklit, a 30. perc után 20 forintot kell fizetnie percenként. Egy 34 perces bringázás így 500 forint helyett 80 forintba fog kerülni nekik az új rendszerben.

Az átlagos biciklizés időtartama ennél jóval kevesebb, 7 és 11 perc között van.

Tovább okosítják a Bubit

Akik nem váltanak bérletet, egy egyszeri, bankkártya-regisztrációs 100 forintos díj kifizetése után szintén 20 forint/perc díjjal vehetik igénybe a Bubit, tehát ha valaki 25 percnél többet tekerne, annak már megéri a havi bérlet.

A város 158 pontján jelenleg elérhető 800 biciklit további 400-zal növelik a BKK tervei szerint, a rendszer 1600 biciklire bővíthető. A következő évek egyik nagy lépéseként

tervezik bevezetni a virtuális dokkolókat is, ezzel tovább okosítva a Bubit: a fizikai állomások helyett, GPS-lokáció alapján meghatározott helyszínekről lehet majd felvenni és letenni a kerékpárokat.

Új rekord: soha nem használták még ennyien a párizsi Bubit

Borítókép: Mol Bubi

Oszd meg!