Egy fogamzásgátló tapaszt vettek, az Egyesült Államokon kívül forgalmazhatják.
Egy hónappal a bejelentés meg is szerezte a Richter az Evra nevű fogamzásgátló tapaszt, ezentúl a magyar gyógyszercég forgalmazhatja azt az Egyesült Államokon kívül. A vállalat a terméket saját forrásból szerezte meg, a hírt Budapesti Értéktőzsde oldalán közölte.
Az Evra egy felsőtestre, alhasra, fenékre vagy felkarra helyezhető, hormonális fogamzásgátló tapasz. Ez az első transzdermális, azaz bőrön át felszívódó hormonális fogamzásgátló, a vizsgálatok szerint 99 százalékos hatékonysággal bír.
Az Európai Gyógyszerügynökség leírása szerint az Evrát három, több mint 3000 nőre kiterjedő fő vizsgálatban tanulmányozták, amelyekben azon nők számát határozták meg, akik a gyógyszer alkalmazása mellett teherbe estek. A kísérletek után a készítmény 0,9-es értéket ért el a „Pearl Indexen”. „A Pearl-index a fogamzásgátlók hatékonyságának mérésére alkalmazott szabványos módszer, amely azt méri, hogy 100 nőév alatt (ami 1300 ciklusnak felel meg) hány nem kívánt terhesség fordul elő. Az alacsonyabb értékek hatásosabb fogamzásgátlást jeleznek. Az orális fogamzásgátlók tekintetében a Pearl Index 0,57 és 1,28 közti értéket mutatott.”
Nagyjából ötévente jön hasonló üzlet
A Richternek eddig is komoly portfóliója volt a nőgyógyászati termékek piacán. Orbán Gábor, a cég vezérigazgatója az Indexnek adott interjúban azt mondta, hogy nagyjából ötévente tudnak tető alá hozni egy hasonló üzletet. „Ezzel teljessé vált a fogamzásgátlási alternatívák spektruma: orális fogamzásgátlót, méhen belüli eszközt és most már tapaszt is fel tudunk mutatni a kínálatunkban.”
A Richter orosz és angol országmenedzsere novemberben volt a Forbes Világraszóló magyarok című rendezvényének vendége: Váradi Attila, a RG Farma (az orosz leányvállalat) ügyvezető igazgatója, és Neubauer Tamás, a Gedeon Richter UK országmenedzsere. Szóba kerültek a nőgyógyászati termékek is,
Neubauer Tamás egyenesen úgy fogalmazott, hogy a cég nyugat-európai jelenlétének alapja két akvizíció volt: a mióma kezelésére megszerzett egy nőgyógyászati terméket, valamint később egy fogamzásgátlót is.
Oroszországban a vállalat hagyományosan erős a nőgyógyászati termékek és a pszichiátriai termékek piacán. Nem úgy Angliában, ahol még javában a brandépítés fázisa zajlik, jelentősen akarják bővíteni a saját kínálatot, a nőgyógyászati termékek piacán a top 3-ba akarnak kerülni.
Borítókép: Bogsch Erik, a Richter Gedeon igazgatóságának elnöke. Forbes archív / Krasznai Zoltán