Exkluzív: továbbterjeszkedik Magyarország immáron legnagyobb online szupermarkete, ahol igazából sosem érezték úgy, hogy ugyanazt a versenyt vívnák a Tescóval vagy a magyar piaccal. Júniustól Székesfehérváron is lehet kiflizni.
Június elsejétől Székesfehérváron is elérhető lesz a népszerű online szupermarket, a Kifli.hu
– erősítette meg telefonon a Forbes.hu-nak Nagy Dávid pr-menedzser. A cseh tulajdonú Kifli e pillanatban Budapesten és vonzáskörzetében, valamint a Balaton és a Velencei-tó körül is elérhető, ehhez csatlakozik hamarosan Székesfehérvár is.
Magyarország legnagyobb online szupermarkete
A hír azután jött, hogy a GKID kutatócég friss e-kereskedelmi listáján a Kifli.hu lett 2022 legnagyobb forgalmú online szupermarkete. Ezzel a szupermarket kategória 2021-es nyertesét, a Tescót előzték meg, akikről a korábbi Kifli-vezér, Klekner Péter egy tavalyi interjúnkban úgy fogalmazott, hogy „ha nagyon merész akarok lenni, akkor nem hozzájuk mérjük magunkat”, és hogy „vásárlóélményben a Tesco és a piac előtt járunk”.
Az új Kifli-vezér, Gabriel Makki szerint a friss GKID-adatok alapján a Kifli piaci részesedése a teljes FMCG-üzletágban közel 25 százalék volt, a tíz legnagyobb szereplő által termelt 99,5 milliárd forintnak pedig több mint egyharmadáért ők feleltek. A legnagyobb forgalmú e-kereskedők listáján is már a Kifli az ötödik, 2021-hez képest több mint 40 százalékos növekedéssel léptek előre egy helyet az összesített rangsorban. (Az abszolút első továbbra is az Emag.)
„Nem tervezünk másképp 2023-ban sem: növekedni szeretnénk a kiszállítási terület és a szolgáltatás szintjén is, a célunk, hogy idővel minden háztartás rendeljen a Kiflitől”
– teszi hozzá Makki.
Azért nincs minden rendben
A GKID listája szerint az FMCG kategóriába tartozó élelmiszerek, drogéria, valamint háztartási cikkek internetes értékesítési forgalma 2022-ben elérte a bruttó 141 milliárd forintot. Bár ez 2021-hez képest több mint 20 százalékos növekedés, a GKID egy szintén friss kutatásából az is kiderült, hogy közel sincs minden rendben a magyar e-kereskedelemben.
- Éves szinten mindössze 9,9 százalékos volt a növekedés 2022-ben.
- Az infláció mértékét is figyelembe véve ez tulajdonképpen csökkenést jelent 2021-hez képest.
- Sőt, a hagyományos boltokhoz képest még csökkent is az e-kereskedelem súlya a teljes magyar kereskedelemben.
- Emellett a hazaiként működő külföldi kereskedők is egyre inkább befolyásolják a piacot – például a Kifli is.