Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Jeff Bezos meghajolt a munkavállalói panaszok előtt

Az Amazon-vezér úgy tűnik, meghallgatta a kizsákmányolás ellen lázadó dolgozóit. Már nem csak a vásárlói élményekre figyelne, hanem arra is, hogy jobb munkahellyé váljon az e-kereskedelmi óriás.

„Mindig is a világ legnagyobb ügyfélközpontú vállalata akartunk lenni. Ezen nem változtatunk. Ezért tartunk itt. De ezt mostantól kiegészítjük: mi leszünk a világ legjobb és legbiztonságosabb munkahelye” – írta a részvényeseknek szóló levelében.

Íme, az örökség, amelyet Jeff Bezos az Amazonra hagyott

Mivel konkrét lépéseket még nem fogalmazott meg, azt, hogy a kijelentés csak egy átlátszó PR-mutatvány vagy egy új működési irányelv, még nem tudni. Lehet, hogy a világ leggazdagabb embere tényleg felismerte, hogy ahhoz, hogy jól ki tudják szolgálni a fogyasztóik igényeit arra is szükség van, hogy emberséges munkakörnyezetet teremtsenek a munkavállalóknak – írja a Forbes.com.

Agresszív munkaügyek

Nehéz elképzelni, hogy egy vállalat hosszú távon kivételes ügyfélélményt tudjon nyújtani anélkül, hogy alkalmazottai ne lennének legalább egy kicsit elkötelezettek és ne érezzék magukat minimálisan megbecsülve. Ezt az Amazonnak a munkavállalói szerint az utóbbi időben nem nagyon sikerült teljesíteni.

Jeff Bezos hét legfontosabb vezetői stratégiája, ami sikerre vitte az Amazont

Január végén például a chicagói raktár dolgozóit állították választás elé: vagy 10 és fél órás éjszakai műszakokban dolgoznak ezután, vagy búcsút mondhatnak a munkájuknak világjárvány ideje alatt. A bejelentés szerint a DCH1 nevű raktárat bezárják és a helyette szintén Chichagóban nyitó újban a reggeli és az éjszakai műszakok helyett csak egy opció lesz, ami hajnali kettőtől délután fél négyig tart majd. A gigaműszak ötlete azért született, hogy az előző nap beérkezett rendeléseket minél előbb fel tudják adni.

Itt az ügyfélélmény és a munkavállalói érdekek nem fértek össze, de az eset arra is jó példa, hogy a rossz körülmények között dolgozó munkavállalóknak előbb utóbb elegük lesz. Ez pedig ahhoz vezet, hogy végül a cég legfontosabb alapértéke, a fogyasztói érdek is sérül.

Az októberi Forbes címlapján exkluzív riport Jeff Bezosról, a rettegett cégvezérről.
2018. októberi Forbes címlapján exkluzív riport Jeff Bezosról, a rettegett cégvezérről.

Bezos mostani levelében azt is hangsúlyozta, hogy az Amazon a jövőben képes lesz egyszerre a dolgozói és a vevői érdekeire is figyelni.

Kép: Twitter // Jeff Bezos

Oszd meg!