Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Minden talpalatnyi terület kell, kezdenek elszállni az ingatlanárak a szektorban

Zsákolják az ingatlanfejlesztők, a befektetők, de még a végfelhasználók is a nagyméretű ipari telkeket, ami nagyon felverte az árakat a szektorban.

Annyira felfutott a járvány alatt az e-kereskedelem, hogy az ingatlanfejlesztők zsákolják a nagyméretű ipari telkeket. Raktárakat, logisztikai központokat, csarnokokat építenek, a hazai és külföldi piaci szereplők is igyekeznek a legjobb lokációkat kifogni. A folyamat iszonyúan felverte az árakat a szektorban, az Mfor anyaga szerint

20-40 százalékkal nőttek az átlagos ipari ingatlanárak a járvány kezdete óta.

A lap szerint ráadásul már nemcsak az ingatlanfejlesztők, hanem a pénzügyi befektetők is kezdenek rárepülni a területre.

Az Mfor megszólaltatta Takács Pétert, a VLK Cresa, egy nemzetközi vállalati ingatlanokkal foglalkozó csoport befektetési igazgatóját, aki azt mondta: új elem a piacon, hogy a fejlesztők és befektetők mellett a végfelhasználók is megjelentek a piacon, olyan cégközpontot építenek, ami mellett már saját raktár vagy csarnok is rendelkezésre áll.

„Nem akarok álszent lenni”

Beszállt a Trans-Sped a Webshippybe

Jó példa erre a Trans-Sped, ami, miután megvette a Webshippy 27 százalékos üzletrészét az MFB Növekedési Tőkealaptól, egy 13 ezer négyzetméteres raktárközpontot nyitott Nagytarcsán.

Már az akvizíció is tudatos építkezés volt, a Trans-Sped azt írta, hogy „a társaságok közötti megállapodás értelmében a Webshippy Kft.-nél kidolgozott innovatív szoftvert és know-how-t a Trans-Sped nagyvállalati ügyfelei e-kereskedelmi logisztikájának kiszolgálására fogja használni.”

A webshopok termékeit mától egy órán belül házhoz viszik – összefogott a Wolt és a Webshippy

 

A Webshippyről a decemberi lapszámunkban írtunk hosszabban. A startup nagyon felfutott a járvány alatt, a kiszervezett logisztikai szolgáltatást nyújtó cég raktárában 800 webáruház árucikke várja, hogy egy külsős futárcég házhoz vigye a gazdájának. Vorobcsuk Zoltán társalapító akkor lapunknak úgy fogalmazott: „Egyáltalán nem örülök a járványnak, de álszent sem akarok lenni. Az idei év jóval előrehozta a növekedésünket. Kiküldött csomagszámokat nézve nálunk már márciusban elkezdődött a karácsony, és azóta is tart.” Ráadásul még egy nagykutyát behúztak a partnerek közé: integrálták a Wolt rendszerét a platformjukba, így a pizza mellé a Wolton már karácsonyfaizzót, natúrkozmetikumot, és sampont is rendelhetünk.

Borítókép: Trans-Sped // Facebook

Oszd meg!