Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Borítókép: Orbital Strangers

A webshopok termékeit mától egy órán belül házhoz viszik – összefogott a Wolt és a Webshippy

A pizza mellé a Wolton már karácsonyfaizzót, natúrkozmetikumot, és sampont is rendelhetünk, egy órán belül kiszállítják Budapesten belül. A kiszervezett logisztikával foglalkozó négyéves startup, a Webshippy elsőként integrálta a szoftverébe a Wolt rendszerét, a fóti, és az új belvárosi raktárából szolgálja ki az alapból ételrendelő app futárait.

„A Wolton befutó rendeléseket akár tizenöt percen belül összekészítjük és átadjuk a futároknak. A minél gyorsabb kiszállítás érdekében a 7500 négyzetméteres fóti raktár mellé egy 200 négyzetméteres belvárosi raktárat is nyitottunk. Ez a gyorsított szolgáltatás Webshippy Now! néven fut” – mondta Perényi András Webshippy-társalapító a Forbes.hu-nak.

Kéthetes tesztüzem után hétfőtől Budapesten belül akár már egy óra alatt kézhez kaphatjuk a Woltról rendelt webshoptermékeket, mintha egy pizzát rendelnénk. A vásárlók a Wolt weboldalán, vagy mobilapplikációjában a hét minden napján 9-21 óra között adhatják le a rendeléseket. Mostantól olyan márkák termékei érhetőek el a mobilapplikációban azonnali kiszállítással, mint a Butlers, a Nutriversum, az Ilcsi Natúrkozmetikumok, vagy az Unilever. Most összesen 2–3 ezer féle olyan terméket rendelhetünk így az appon, ami nem élelmiszer. „Ezeknek a cégeknek alapból mi kezeljük a logisztikáját. Ezért ezzel most egy hatalmas új ügyfélkört tudunk elindítani a Wolton. Bárki, aki hozzánk szervezi ki logisztikáját, el tudja érni ezt az opciót” – mondja Perényi.

Perényi András és Vorobcsuk Zoltán, alapítók. Fotó: Orbital Strangers

A Webshippy teljes történetét a decemberi lapszámunkban írtuk meg. Perényi András és Vorobcsuk Zoltán alapítók inkább tech startupnak tartják a cégüket, mintsem logisztikainak. A startup raktárában jelenleg 800 webáruház árucikke várja, hogy egy külsős futárcég házhoz vigye a gazdájának. A tavalyi évhez hasonlóan idén is megduplázták a kiküldött csomagjaikat, ami 2020-ban havi 75 ezret tett ki.

Zoltán és András a mai Webshippyt fél év közös munka után alapították 2016-ban, miután a saját webshopjaik példáján is látták, milyen nehézségeket okoz az online áruházaknak egy hirtelen jött nagyobb rendelés, illetve, hogy hogyan érdemes szinkronizálni a különböző webshopmotorokat a számlázó és a futárcégek rendszerével.

Külföldi minták alapján saját felhőalapú logisztikai szoftvert fejlesztettek, aminek segítségével a webshopok rendelései automatikusan szinkronizálódnak rendszerükbe. A számlák is automatikusan készülnek el, és – beállítástól függően – a megrendelők e-mailben vagy a csomagban, kinyomtatva kapják meg őket. Az elérhető raktárkészlet a rendelés kiküldése után azonnal frissül az áruházakban, így a vásárlók mindig annyit tudnak rendelni a termékekből, amennyi tényleg rendelkezésre áll belőlük. A kezdetekben András fejlesztette a szoftvert, ma ezen tizenöten dolgoznak.

A startup az első, 150 millió forintos befeketetését 2018-ban kapta a Hiventurestől. Ezzel a tőkealap-kezelőhöz került a cégük 27 százaléka. Az ismert angyalbefektető, Hild Imre tanácsadóként szállt be három százalékért cserébe, a maradék hetven százalékon András és Zoltán osztozik, közel egyenlő arányban, de még mindig András a többségi tulajdonos.

Másfél évvel az első befektetés után az alapítók éltek a lehetőséggel, hogy lehívjanak egy üzletrésszé konvertálható tagi kölcsönt (convertible note), így újabb 150 millió forintos tőkeinjekciót kaptak a Hiventurestől.

Borítókép: Orbital Strangers

Oszd meg!