Rewear néven használtruha adásvételi platformot indít a H&M szeptember 7-én. A piactér egyelőre Kanadában lesz elérhető, a felhasználók viszont nemcsak a H&M-es, hanem márkafüggetlenül bármilyen megunt ruhadarabjukat feltölthetik.
A Strategy Online kanadai oldal cikke szerint a Rewear a H&M fenntarthatósági céljainak is része, és ezzel lépnének be a használtcikkek piacára.
Bár mindenféle ruhát fel lehet majd tölteni eladásra, a H&M termékeket árulók extra elemeket használhatnak a hirdetéseikben,
így például hozzáférést kapnak a cég saját képeihez és leírásához az adott termékről.
Ezenkívül lesz egy okosgomb, amivel a felhasználó megnézheti H&M-es vásárlási történetét, amivel még könnyebb és gyorsabb saját létrehozni saját hirdetését.
A H&M 15 százalékos jutalékot kap az eladások után, de cserébe (és persze annak érdekében, hogy ösztönözzék az üzleteikben történő vásárlást) az eladók H&M ajándékkártyára is kérhetik a befolyt összegek jóváírását.
Az először Kanadában induló piacteret később más országokra is kiterjesztenék. Frédéric Tavoukdjian, a H&M kanadai országmenedzsere szerint a Rewear elindítása meghosszabbítja a ruhák élettartamát, ami illeszkedik a ruházati lánc fenntarthatósági programjába, amelynek középpontjában a körforgásos gazdálkodás áll.
Az utóbbi években új életre kelt a second-hand divat, elsősorban a milleiniál és a Z-generáció körében.
Iparági becslések szerint a használtruha piac értéke 2025-re elérheti a 77 milliárd dollárt világszerte,
növekedése meghaladja majd a hagyományos ruházati eladásokét.
Borítókép forrása: a H&M hivatalos oldala