Jobb napokon 1 tonna fagylatot is lefőznek, bevételük nagy része mégsem az édességből származik. A két tulajdonos, Tihanyi Eszter és Török Balázs kibővítette a franchise-t, pizzériát és teátrumot nyitott a neve alatt. A Kilövésen személyesen meséltek a márkáról, G. Tóth Ilda, a Forbes főmunkatársa kérdezte őket.
Eszter és Balázs mindig is rajongtak Olaszországért. Utazásaik során nemcsak kapcsolati hálójukat bővítették és nyelvtudásukat fejlesztették, de belevetették magukat a gasztronómiába is. Így derült ki többek között, hogy bármilyen híres is legyen az olasz fagyi, azért hagy maga után kívánnivalót. Eszter és Balázs – kísérletező jellemük révén – rögtön vérszemet kaptak: eldöntötték, hogy megalkotják saját ízeiket, amihez az olasz és a magyar édességek fúziójából merítenek inspirációt.
„Legyen lágyabb. Legyen kevésbé hideg, úgy jobban érezni az ízeket. Legyen kicsit sós a pisztácia. Jelenjen meg a flódni és a sajttorta. Újszerű ízeket szerettünk volna, és minden új ötletünk bejött. Megtaláltuk a piaci rést”
– meséli Eszter, hozzátéve: így nyílt meg az első fagylaltozó a Nagymező utcában, amit azóta 11 másik saját üzlet követett.
Négy hónapig nem kell a fagyi. Akkor mi legyen?
A család rövid idő alatt felismerte, hogy a fagyi csak szezonális bevételi forrás, így eldöntötték, hogy az olasz konyha más ízeit is beveszik a kínálatukba. Három évvel ezelőtt megnyitották első olasz éttermüket, ahol az édességek mellett pizzák és halak szerepelnek az étlapon.
„A kontinentális éghajlati övben van négy olyan hónap, amikor a magyarok nem akarnak fagyit enni. Gondolkodtunk, mi legyen a váltótermék.
A nyári vidámságot, amit megteremt a fagyi, szerettük volna kiegészíteni egy téli élménnyel is, ami a zord időben is működik.
Így jött az ötlet, hogy nyissunk egy jó hangulatú, olaszos, vidám pizzériát” – mesélik.
A Fran Palermo-fagyi
Egy kis szerencsének és a jó üzleti érzéknek köszönhetően az első éttermet kapásból a saját fagyizójuk mellett nyitották meg, így adta magát, hogy a közönség egymás után kóstolhassa végig a főételt és a desszertet is. Szintén remek üzleti fogásnak ígérkezett Henri Gonzo bevonása – ezt a lépést a korábbi multicégeknél szerzett tapasztalatokból merítette a pár. Úgy gondolják, a tehetségek felkarolása és támogatása, valamint a jótékonykodás tökéletesen beillik a márkába. Az eddigiek alapján ezzel nem lőttek mellé.
„Négy évvel ezelőtt kértük fel Henrit, hogy készítse el Balázzsal a kedvenc fagylaltízét. Az együttműködés során elmesélte, milyen nagy hatást gyakorolt a zenei pályafutására egy gyerekkori tanítónője.
Végül a Pozsonyi Pikniken mutattuk be a Fran Palermo-fagyit, erről készült egy kisfilm, és Henri zenét is szerzett hozzá.
A közös projekt bevételét elvittük a Kodály Zoltán Zeneiskolába, és felajánlottuk az összeget Henri kedvenc tanárnénijének az énekoktatásra.”
Egy új világ a régi mellé
A Fragola nem csak a gasztronómiában hasít. A napokban megnyílt a rakparti teátrumuk, a Teatro di Fragola, ahova mostantól színházi előadásokra, koncertekre és kiállításokra is mehetünk. A két alapító inkubátorházként hivatkozik az új helyre: céljuk felkarolni a fiatal tehetségeket és elérhető áron kínálni programot minden célcsoport számára.
„A vendéglátást ismerjük, a színház világát tanuljuk. Ez egy rugalmas rendszer lesz, most melegszik össze a kultúra és a gasztronómia. Egyelőre sikeresnek tűnik”
– mondták el az új helyről, ahol legközelebb június 2-án lép fel a Trojka Színházi Társulat.