Előfizetői modelleket tesztel az Instagramot tulajdonló Meta – írja anyalapunk, az amerikai Forbes. Az előfizetéseket a platformon lévő népszerű tartalomgyártók, influenszerek használhatnák, hogy támogatást gyűjtsenek a munkájukhoz.
Visszatérő, havi bevételekkel segítené az Instagram a tartalomgyártóit, jelentette be a platform közleménye. Az elképzelés szerint a közösségi oldal ezzel a Patreon és az Onlyfans modelljét valósítaná meg: a követői támogatásokat előfizetésként beépítve juttatnák az influenszerekhez.
Az előfizetők mindezért exkluzív élő közvetítéseket, sztorikat, és jelvényeket is kaphatnak, ami Mark Zuckerberg szerint abban segít, hogy a tartalomgyártók többet keressenek.
A funkciót már teszteli is az Instagram: jelenleg tíz, az Egyesült Államokban népszerű tartalomgyártó kapott lehetőséget arra, hogy kipróbálja az előfizetéses rendszert. Az árat az influenszerek fogják meghatározni: 1 és 100 dollár (nagyjából 313 forint és 31 300 forint) között ők állítják be a havi sarcot.
A Meta 2023-ig pedig nem is kér jutalékot tőlük.
„A tartalomgyártók ebből élnek, ezért fontos, hogy kiszámítható legyen a bevételük. Az előfizetéses rendszer az egyik legjobb mód arra, hogy kiszámítható bevételhez juthassanak, ami nem függ attól, hogy egyes tartalmaik mennyi felhasználót értek el” – indokolta a lépést Adam Mosseri, az Instagram vezetője.
Borítókép: Shutterspeed // Unsplash