Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Romokban a kínai ingatlanóriás, de így is be akar törni az elektromos autópiacra

Legördült a futószalagról az Evergrande első elektromos autója, ami az ingatlancég első lépése a piaci forradalomban. A friss Tesla-vetélytárs nagy terveket tűzött ki, azonban előbb a pénzügyi válságát kéne kiküszöbölni az autóval.

A Hengchi 5, az Evergrande teljesen elektromos SUV-je a tervezettnél tizenkét nappal hamarabb készült el, ezzel elérve a vállalat New Energy Vehicle Group első mérföldkövét – jelentette be a cég. A poszt mellett egy videót is közzétettek a tiencsini összeszerelőüzem futószalagjáról, írja az Insider.

Az Evergrande csoport elektromos autókat gyártó osztálya már a Reuters szerint is egyre fontosabb: belehúztak a gyártásba.

Nem véletlen, az Evergrande ugyanis 300 milliárd dolláros tartozással küzd – ezt pedig képtelen kifizetni az S&P Global és a Fitch Ratings szerint, így a nyereségesebb piacok felé való lépegetés fontos pénzügyi ok is lehet.

Az Evergrande majdnem-bukásába még a kínai kormány is közbeavatkozott, hogy segítsen a cég átalakításában. Az óriás fő profilja tíz éven belül az elektromos autógyártás lehet Hui Ka Yan, a cég vezérigazgatójának októberi nyilatkozata szerint.

Az Evergrande már több EV modellt is bemutatott, de a Hengchi 5 eddig az egyetlen, amelynek megkezdődött a tömeggyártása. A South China Morning Post szerint az autó egy töltéssel 700 kilométert tud megtenni és az ára kevesebb, mint 200 ezer kínai jüan lesz, amely nagyjából tízmillió forintnak felel meg. Az Evergrande-nek merész tervei vannak az elektromos autópiac szempontjából: a cég 2020 augusztusában azt nyilatkozta, hogy öt éven belül ők lesznek a világ legnagyobb és legerősebb elektromos autócsoportja. Szintén 2020-ban bejelentették, hogy 2025-re évi egymillió autót fognak gyártani; 2035-re pedig ötmillió a terv.

A Tesla 2021-ben nagyjából 936 ezer autót tudott legördíteni a sorairól.

Kína a világ legnagyobb EV piaca, de az Evergrande Hengchi-je egy olyan ligában készül versenybe szállni, ahol ellenfelei a világhíres Tesla és a hazai márkák, mint a BYD, a Nio, a Xpeng és a Li Auto lesznek.

„Ha a Hengchi 5 eladásai jók lesznek, hatalmas reménysugár lehet az Evergrande keserves hónapjai után, amelyeket azzal töltött, hogy süllyedő cégét víz felett tartsa – mondta Eric Han, a Suolei tanácsadócégének vezetője. – Fontos lépés, ami átvezetheti az Evergrande-et pénzügyi válságán.”

Borítókép: Az Evergrande épülete. Forrás: Creative Commons

Oszd meg!