Hiába a pandémia, a chiphiány és a globális ellátási lánc problémái, száguld az Euronics a piacon: 2021-ben rekordforgalmat bonyolítottak, 71 milliárdos árbevétellel zárták a tavalyi évet, áll a cég Forbes.hu-nak eljuttatott közleményében.
Több mint 11 százalékkal nőtt 2021-ben az Euronics kiskereskedelmi árbevétele. A magyar tulajdonú vállalatnál az online értékesítés is bővült, csaknekm 20 százalékkal haladja meg 2020-as eredményt.
Top 100-as magyar cég
Az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózatból származik. A Forbes 2021-es, a legértékesebb magyar cégeket krónikázó Magyar 100 listáján 84. helyen lévő Euronics (azaz Vöröskő Kft.) legnagyobb piaca árbevétel szerint Pest megye; Budapest nélkül is közel 12 milliárd forint forgalmat értek el a régióban.
Második helyen a főváros, harmadik helyen pedig Győr-Moson-Sopron szerepel.
„Az elmúlt években, már a pandémiás időszakot megelőzően és attól függetlenül is, folyamatosan az omnichannel értékesítési modellünk tökéletesítésén dolgoztunk, amely az országos üzlethálózat és a webshop egymást segítő és kiegészítő integrált működtetését jelenti” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.
A nemzetközi szállítmányozási akadályokkal szemben a vállalat a rugalmasságát emeli ki: előre terveztek és növelték a beszerzést, amikor arra lehetőség nyílt – a megnövekedett készletekkel pedig ki tudták szolgálni a vásárlói igényeket. A boltokat raktárként is használják, így a felhevült raktárpiac kapacitási nehézségeit is ki tudták kerülni.
Az Euronics árbevételéhez főként a 32 col (81 cm) feletti tévék értékesítése járult hozzá, majd az előltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek. A növekedés egyik motorja továbbá az új termékkategóriák bevezetése (kert és barkács, e-mobilitás, drogéria és vegyiáru, játék) volt.
Borítókép: Euronics
Az Euronics közzétette, mennyit keresnek náluk a raktárostól az áruházvezetőig