Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Együtt perel a Gucci és a Facebook egy felhasználót, aki hamis luxuscikkeket árult a neten

Kaliforniában megy bíróságra az igazáért a Gucci, Mark Zuckerberg cége pedig besegít neki.

Közösen nyújtott indított bírósági eljárást a Gucci és a Facebook egy meg nem nevezett felhasználó ellen, akit azzal vádolnak, hogy a Facebookon hamisított Gucci-terméket árult – írja a Reuters a két cég közleményére hivatkozva.

Az olasz luxusmárka és a legnagyobb közösségi oldal először fog össze ilyen módon, de hasonló együttműködésre volt már példa az Amazon és a Valentino and Ferragamo között.

A Gucci azt állítja, az általuk nem megnevezett személy több Facebook- és Instagram-profilt használt, hogy azokon hamisított termékeket áruljon.

Nyitna a luxusmárkák felé a Facebook

A járvány alatt – mivel a hagyományos boltokat be kellett zárni – a luxusmárkák vásárlói is online szerezték be kedvenc árucikkeiket. Ez a Facebookot és más közösségimédia-felületeket arra késztet, hogy több luxuscikket jelentessenek meg – a gyártók bizalma ugyanakkor csak akkor nőhet meg, ha az esetleges hamisítványokat kiszűrik az oldalak.

„Több mint egymillió tartalmat töröltünk a Facebookról és az Instagramról 2020 első felében, miután ezrével jelentettek hamisított cikkek a gyártók, köztük a Gucci is” – írja a Facebook a közleményben.

A Gucci a közlemény szerint nem csak a Facebookon volt aktív a hamisított termékek elleni küzdelemben. Állításuk szerint 2020-ban a luxusmárka erre létrehozott csapata összesen négymillió online árult hamisított terméket tudott eltüntettetni az internetről, és munkájuk eredményeképp 45 ezer honlap, köztük közösségimédia-profilok váltak elérhetetlenné.

Borítókép: Fiatontheweb / Flickr

Oszd meg!