Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Fotó: Denys Nevozhai / Unsplash

Egyre kevesebben gondolják, hogy az önvezető autók nem biztonságosak

Világszerte nőtt az elmúlt egy évben az önvezető autók elfogadottsága, derül ki a Deloitte felméréséből. A legtöbb ember ismert, az általa megbízhatónak tartott márkától származó önvezető autóba ülne be.

2017-hez képest jelentősen csökkent azok aránya, akik úgy vélik, hogy az önvezető járművek nem lesznek biztonságosak. A legnagyobb változás Kínában történt, itt 2017-ben még a megkérdezettek 62 százaléka volt bizalmatlan az önvezető autókkal szemben, idén már csupán egynegyedük. Mexikóban a Deloitte felmérése hasonló pálfordulást mért, a vizsgált országok közül itt a legalacsonyabb azok aránya, akik szerint az önvezető járművek nem biztonságosak (22 százalék).

Az autóipar számára fontos piacok közül az Egyesült Államokban egy év alatt 27 százalékkal (47 százalékra) csökkent azoknak az aránya, akiknek kétségeik vannak a megbízhatósággal, Németországban ugyanez az arány 45 százalékra esett vissza a tavalyi 72 százalékról. A japánok viszont aggódnak, a fogyasztók több mint fele továbbra sincs meggyőzve az önvezető járművek biztonságossága felől.

A felmérésből kiderül, hogy a teszteredmények mellett a márka is sokat számít az embereknek, azaz olyan önvezető autóba ülnének be leginkább, amit olyan márka gyárt, amiben már eleve megbíznak. A márka jelentősége Ázsiában a legnagyobb, Indiában és Kínában a válaszolók több mint kétharmada mondta, hogy a brand kulcsfontosságú számukra.

Az önvezető autók legutóbb másfél hete kerültek össztűz alá, ekkor írta meg a Guardian, hogy az Uber önvezető autója halálra gázolt egy nőt Arisonában.

Halálos balesetet okozott az Uber önvezető autója

 

A jómód minden egyéb külsőségeivel is nyugodhatik ingadozó alapokon.