A videókonferencia alkalmazást fejlesztő társaság éves árbevétele jócskán a várt fölött teljesít majd, a pandémia miatt jelentősen megnőtt a szoftver iránti kereslet.
A kaliforniai székhelyű cég számításai szerint az éves árbevétele duplájára nő a márciusban jósolt összeghez képest: a Zoom úgy saccolja, hogy 2,5 milliárd dollárral zárja az évet. A vállalat nagy nyertese a koronavírus-járványnak: több millióan választották az alkalmazást, ami a baráti, kollegiális, és családi kapcsolatok online fenntartásában jeleskedik – írja a BBC.
A vállalat alapító vezérigazgatója, Eric Yuan szerint a Zoom egyre több fizetős ügyféllel rendelkezik, hiszen rengeteg embernek kell alkalmazkodnia a munka új, online térbe való átrendeződéséhez. Október végére a Zoomnak körülbelül 434 ezer üzleti ügyféle volt, egy céghez több mint 10 alkalmazott társult.
Ez a szám durván 485 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos negyedévében.
A vírus jót tett a bevételeknek és a nyereségnek is, a cég részvényei szárnyalásba kezdtek.
A Zoom adatai szerint az augusztustól októberig tartó szezonban az eladásokból 777 millió dollár jött be, ez 367 százalékkal több az előző év ezen időszakához képest.
A negyedéves nyereség most 198,4 millió dollár volt, a tavalyi évben ez az összeg csak 2,2 millió dollárt jelentett.
Hétfőn a társaság újabb jóslatokba bocsátkozott. Kalkulációjuk szerint az egész éves árbevétel meghaladja a 2,5 millárd dollárt, ami több, mint az augusztusban kalkulált 2,37 milliárd dollár.
A befektetők ugyanakkor kíváncsan várják, hogyan fog a Zoom teljesíteni akkor, ha világ visszaáll a normál kerékvágásba. Kelly Steckelberg, a Zoom pénzügyi igazgatója szerint a cég továbbra is „optimista a Zoom kilátásait illetően”, ugyanakkor figyelmeztette a befektetőket arra, hogy a koronavírus járvány okozta gazdasági károk mértéke továbbra is kérdéses.
Steckelberg számít arra, hogy idővel a kisebb vállalkozások és az egyéni felhasználók egy része búcsút int a szolgáltatásnak, de úgy gondolja, hogy sok cég hosszú távon rendezkedett be a távmunkára, ami a cég malmára hajtja a vizet.
Fotó: Chris Montgomery // Unsplash