Fontos célt tűzött ki maga elé a CEU Innovations Lab: a 15 to 50 kampány a nemi szerepek egyenlőtlen eloszlására hívja fel a figyelmet a startup-ökoszisztémában, arra buzdítva a nőket, hogy bátran indítsanak vállalkozást ők is.
Honnan a név?
Az új kampány neve a 2020-as Women Entrepreneurs in Europe felmérésre utal, amiből kiderül, hogy a startupalapítóknak csupán 15 százaléka nő.
A CEU Ilab biztos benne, hogy ennél jóval több motivált, tehetséges és jól képzett női szakember mozog a piacon, így azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy ezt a számot minimum 50 százalékra tornázzák fel.
A kampányról bővebben a Facebookon vagy a CEU Ilab weboldalán olvashatsz.
Fontos idézetek
A CEU Ilab nőnap alkalmából arra kért startupalapítókat, hogy meséljenek arról, miért érdemes nőként vezető szerepet vállalni, milyen jelentőséggel bír a nem egy ilyen pozícióban, és milyen víziókat szeretnének megvalósítani.
„Fontos, hogy növeljük a sikeres nők láthatóságát a tudományban, a technológiában, a gépiparban, a vezető pozíciókban. Ha autentikus nőket láthatunk, az átírja a sztereotípiákat, így a többi nő sem fogja majd vissza magát. Az új példaképek inspirációt jelenthetnek a lányoknak” − mondta el Orosz Anna, a Revolin egyik alapítója (lásd a borítóképen).
„Azt mondják, minden nagy kaland egyetlen lépéssel kezdődik. Azonban, ha egy vállalkozás felépítéséről van szó, a többségünk nem az első lépéstől fél, hanem a végállomástól: mi van, ha elbukom? Mi van, ha sérül a hírnevem? Ha elvesztem a pénzem? Minden okod megvan arra, hogy feltedd ezeket a kérdéseket, hiszen egy ítélkező világban élünk − különösen, ami az ambiciózus női üzletembereket illeti.
Igen, megeshet, hogy elbuksz pénzt. Igen, lesznek emberek, akiknek örömöt okoz a kudarcod − még ki is nevetnek majd, ha újra és újra próbálkozol. De amíg őket lefoglalja az ítélkezés és a gúnyolódás, te megtanulod, hogy tervezz, hogy építkezz, hogy vezess, hogy légy jelen a piacon, hogy áruld a terméked, hogy prezentáld az ötleteidet, és jobban megérted majd magad és a képességeidet is” − tette hozzá Katona Fruzsina, a Cluez társalapítója.
Kapcsolódó cikk a Forbes.hu-n:
Borítókép: a CEU Innovations Lab Facebook-oldala