rövid hír

Üzletemberek és üzletemberek: fontos vállalást tesz a Forbes

Forbes
2022. március 08. 2 perc olvasás

Nőnapi kampányt indít a HBLF, amihez egy vállalással a Forbes Magyarország is csatlakozik.

A Forbes szerkesztősége évek óta saját ügyének tekinti a női egyenjogúság kérdését. Ennek keretében állítjuk össze A legbefolyásosabb nők listát, rendezzük meg a Forbes Women’s Summitot és írunk lehetőség szerint minden lapban egy vezető női menedzserről. Ezeket a törekvéseket, egy apró, de valójában fontos vállalással szeretném kiegészíteni. A Forbesnál figyelni fogunk rá, hogy ne tegyünk szóban sem különbséget női és férfi üzleti vezető között.

Ezért nem használjuk az üzletasszony kifejezést, hanem nőket, férfiakat egységesen üzletembernek nevezünk. 


Kampány indul

Március 8-án az egész világ a nőket ünnepli. A nyolcas számnak azonban van egy másik, sokkal kevésbé örömteli jelentése is. Magyarországon a TOP 50 legnagyobb árbevételű vállalatnál mindössze 8% a női CEO-k aránya. Annak érdekében, hogy ez az arány növekedjen, le kellene küzdenünk az előítéleteket, építenünk kell az önbizalmat és értékként kell tekintenünk a különbözőségekre. A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) nőnapi kezdeményezésével idén nőnap alkalmából erre kiemelt figyelmet fordít.

A magyar üzleti élet vezetői is csatlakoztak a kampányhoz. Fotó: HBLF

A kampány üzenete a nézőpontváltás. A főszerep a 8-as számé, vagyis a kampány alapjául szolgáló számé. Ahogyan a nyolcas, ha máshonnan nézzük végtelent jelent, úgy kaphatnak végtelen lehetőséget a női vezetők is, ha másként tekintünk rájuk. A HBLF küldetésével összhangban abban hisz, hogy nagyobb hatást érnek el a szükséges változásokért. A HBLF arra kéri a magyarországi vállalatok első számú vezetőit, hogy álljanak ki az egyenlő bánásmód mellett.

A változáshoz azonban nem elég az elhatározás, konkrét vállalásokra is szükség van, ha meg szeretnénk szüntetni az egyenlőtlen bánásmódot. Ezeket a nyilatkozatokat közzé is teszi a HBLF a kezdeményezés kampányában. A program támogatására indított kampánnyal az egész ország és minden vállalat figyelmét felhívják a problémára, hogy ezzel még egy lépést tegyenek a megoldás felé.