Üzlet

Főműsoridőben mondják be, hogy a növekedés nem cél, hanem eszköz – Máté Kriszta és Pistyur Vera

Forbes
2022. március 25. 3 perc olvasás

A Forbes Women’s Summiton Galambos Márton főszerkesztő Máté Krisztával, a Cápák között című műsor producerével és Pistyur Verával, a műsor üzleti tanácsadójával beszélgetett a női vállalkozókról. 

Kriszta és Vera ismerettsége és barátsága a korábbi Színház- és Filmművészeti Egyetemen (SZFE) kezdődött, ahol két közös osztályuk is volt. A Cápák között célja, hogy jó sokáig menjen, – Amerikában a 18., Angliában a 20. évadnál jár – és nemcsak azért, mert jó a műsor, hanem mert nagyon sokat tanulunk belőle mindannyian, nemcsak a cápák elé kerülő vállalkozók. Pistyur Vera szerint

most érett meg rá a környezet, hogy főműsoridőben emberek cégtörténetekről beszéljenek, fontos edukációs platformmá vált időközben a műsor.

Középen Pistyur Vera, jobbra Máté Kriszta. Fotók: Fekete Csaba

A 3. és 4. évadban sokkal több fiatal vállalkozó jött a műsorba, mint eddig valaha, és több olyan cég került képbe, amely fontosnak tartja a fenntarthatóságot. Egyre több olyan fiatal van, aki azt mondja, hogy a növekedés nem cél, hanem eszköz a rendszerben, és mindez főműsoridőben kerül a néző elé. 

Máté Kriszta elmondta, eleinte az is fontos feladatuk volt, hogy a Cápák közöttel olyan embereket is megpróbáljanak visszacsábítani a képernyők elé, akik már nem tévéznek, így nagy volt rajtuk a nyomás, de szerinte sikerült ezt megvalósítaniuk. A Cápák között „a főműsoridős flitteres bugyis showműsorok ellen is működik” – utalt a nagy költségvetésű, szórakoztató, zenés táncos műsorokra.

A tévében valós időben 600 ezren nézik átlagosan a műsort, és nagyjából ugyanennyien nézik vissza az interneten.  Arra a kérdésre, hogy mennyiben fontos egy női cápa, Tomán Szabina szerepeltetése, Máté Krisztia azt mondta,

nagyon szeretné, ha több nő lenne a vállalkozói közegben. „Az összes olyan nőt ismerem személyesen, aki saját jogon, saját pénzével, saját üzleti múltjával lehetne a műsorban befektető”.

Sok klassz női vállalkozó van Magyarországon, de nem tartanak ott, hogy szabadon befektethető pénzük legyen. Máté szeirnt jelenleg nincs 10 olyan nő Magyarországon aki Cápa lehetne, de a 10. évad környékén „már sok ilyen csaj lesz”. 

Pistyur Vera szerint  önmagában a növekedés, ami azt eredményezi hogy valaki ott ülhessen a cápák között, nem feltétlenül evidens része sok nő vágyának, és ez nemcsak Magyarországon, világszerte így van.