Indul a következő kör a Launchpad nevű akcelerátorprogramból, eddig csak egy magyar cég, a PublishDrive jutott be. Most a Synetiq-nek is sikerült.
Míg a PublishDrive az e-könyvkiadás piacán talált fogást, addig a Synetiq a vásárlók érzelmi reakciói alapján segít a cégeknek fejleszteni avideóanyagaikat (a felméréshez a nézőre szenzorokat tesznek, és úgy mutatják meg nekik az adott vállalkozás videós tartalmait. A néző nonverbális reakcióiból rengeteg információ kinyerhető (ez az ún. neuromarketing). A Forbesnak Ottlik Dávid, a cég társalapítója és egyben CEO-ja elmondta, hogy jelenleg is dolgoznak egy új online videókkal kapcsolatos terméken. Eddig 40 ügyfelük van 7 országban, és itthon nemrég bővültek 10 főről 20 főre, két hete pedig sikeresen zártak egy újabb kör befektetést egy amerikai befektetőtől, ám a részletek egyelőre nem publikusak. “Az új “osztály” tagjainak listáját a Google fejlesztői oldalán tették közzé.
A Google minden évben két ilyen programot vezényel le, a lényege, hogy a világ fejlődő régióiban keresi az ígéretes, piacilag is validált startupokat. A régióban is egyre aktívabbak, idén Varsóban is tartottak startupmustrát.
Azok, akik felvételt nyernek, nem csak ötvenezer dollárt, de fél éves mentorálást, rengeteg Google-kreditet(a szoftverek használatához) valamint két hét intenzív képzést is kapnak Kaliforniában – mindezt anélkül, hogy a Google részesedést kérne a startupokban.
Minden céget egyedileg mérnek fel, derítik ki a hiányosságaikat, és direkt olyan mentort kapnak, aki a gyengébb részeket tudja fejleszteni.
A régióból még a lengyel Szopi.pl jutott be, ők egy olyan házhozszállítási szolgáltatást indítottak, mely még aznap kihozza az élelmiszert, gyógyszereket és kozmetikumokat a választott üzletekből.