Több mint 60 milliárd forinttal nőtt a Bonafarm csoport bevétele, bejött a Hungerit felvásárlása és építkeznek tovább Csányi Sándor agrárbirodalmában.
Mintegy 266 milliárd forintra nőtt tavaly az előzetes, még nem auditált adatok alapján a stratégiai partnerek eredményeivel együtt a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Bonafarm csoport árbevétele, amely az azt megelőző évben 202 milliárd forintot tett ki – közölte a vállalatcsoport az MTI-vel.
Csányi Attila a Forbes Flow színpadán beszélgetett tavaly Galambos Márton főszerkesztővel. A bankvezér fia vezeti a Bonafarm csoportot.
A Bonafarm csoport közlése szerint a növekedésben mintegy 55 milliárd forintot a baromfifeldolgozással foglalkozó, szentesi Hungerit Zrt. csatlakozása tesz ki, a többit a cégcsoport tevékenységének bővülése adta, az éves árbevétel mintegy 30 százaléka származik exportból.
Tovább nő Csányi agrárbirodalma: újabb nagy falatot nyeltek le
A csoport és stratégiai partnereinek EBITDA-ja (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) az előzetes, még nem auditált adatok alapján tavaly elérte a 12 milliárd forintot. 2016-ban 9,2 milliárd forint, 2017-ben 13,4 milliárd forint volt.
A Bonafarmnak két ágazatban van jelentős részesedése a magyar piacon:
az MCS Vágóhíd Zrt. több mint 20 százalékát vágja le a Magyarországon levágott sertéseknek, ez közel egymilliót jelent,
a Sole-Mizo Zrt. pedig az országban felvásárolt nyerstejnek közel harmadát dolgozza fel.
A cégcsoportnál folyamatosan végeznek fejlesztési beruházásokat: jelenleg előrehaladott tervezés folyik egy új modern csirkevágóhíd felépítéséről a Hungerit Zrt.-nél és egy új szalámiüzem létrehozásáról a Pick Szeged Zrt.-nél.
A Bonafarm csoportnak beszállító mohácsi vágóhíd. Fotó: Orbital Strangers / Forbes archív
Kitértek arra is, hogy felismerve a piacon egyre nagyobb ütemben növekvő igényeket, a tavalyi év végén a boltokba kerültek azok a magas hozzáadott értékkel rendelkező húsok, amelyek a teljes élettartam alatt kizárólag GMO-mentes takarmányozásra, felelős antibiotikum használatra és magasabb állatjóléti körülmények biztosítására épülnek, ezen termékek könnyebb azonosíthatóságát logók segítik. Ennek köszönhetően a vásárlók biztosak lehetnek abban, hogy a termékek olyan állatoktól származnak, amelyek magas állatjóléti feltételek mellett 100 százalékban megbízható, magyar gazdaságban nevelkedtek.
A budapesti székhelyű Bonafarm Zrt. 2009-ben jött létre, menedzsment szolgáltatásokat nyújt a Bonafarm csoport tagjainak és a stratégiai partnereknek. A csoportot az OTP vezér Csányi Sándor építette fel, és noha mára már nem ő a legnagyobb földesúr Magyarországon, továbbra is igaz: a második leggazdagabb magyar a hazai agrárium legnagyobb befektetője.
A Bonafarm csoport tagja a Bóly Zrt., a Dalmand Zrt., az Agroprodukt Zrt., a Fiorács Kft., a Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft., a Csányi Pincészet Zrt., a Pick Szeged Zrt., a Sole-Mizo Zrt., stratégia partnere pedig az MCS Vágóhíd Zrt. (a mohácsi gigavágóhíd) és a szentesi Hungerit Zrt., melyet Csányiék tavaly a Magyar családtól vásároltak meg. A cégcsoport jelenleg több mint 8000 embert foglalkoztat.