Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Airbus A320-as gép az Easyjet fapados légitársaság flottájából. Fotó: Easyjet.com

Az Easyjet történetében először veszteséget jelentett

Az Easyjet huszonöt éves történelme során először 1,27 milliárd font veszteséget könyvelhetett el a szeptember 30-ig tartó üzleti évre vonatkozóan. A bevételeik ez az időszak alatt több mint a felére csökkentek.

Johan Lundgren, a légitársaság vezérigazgatója szerint bár a múlt hétfői bejelentés óta 50 százalékkal nőttek a foglalásaik, az Easyjet várhatóan a normál kapacitás mindössze 20 százalékával repül majd 2021 elején –írja a bbc.com. Budapestről a járvány előtt kilenc útvonaluk működött, ebből mára ebből csak egy maradt, Bázel.

Bár a Pfizer és a Biontech bejelentése arról, hogy a közösen fejlesztett védőoltásuk a harmadik klinikai fázisban végzett vizsgálatok szerint 90 százalékban hatékonynak tűnik megdobta a légitársaságok árfolyamát az Easyjet mégsem örülhet olyan felhőtlenül. Míg a legtöbb versenytársa nemzeti légitársaság, azaz bőven kaptak állami tőkepótlást, addig az állami tulajdonos nélkül működő cég vergődött ebben az időszakban a piacon.

A február óta 51 százalékkal leértékelődött Easyjet részvényértékei a múlt hétfői bejelentés óta 45 százalékkal nőttek, a helyzetét az alapító és a cégvezetés között tizenöt éve fennálló komoly nézeteltérés sem könnyíti meg. Emellett még vár rájuk az áprilisban felvett 600 millió font (nagyjából 240 milliárd forint) államilag támogatott hitel visszafizetése is. A cég bejelentése szerint már folynak tárgyalások ennek a hitelnek a meghosszabbításáról.

A témában ajánljuk:

Oszd meg!