Nem dob fel orosz árukat az Árukereső.hu, így tiltakozik az Ukrajnát ért háború ellen. A cég egyben arra biztatja a webáruházakat működtető partnereit, hogy fontolják meg egy hasonló lépés megtételét.
Megszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését Magyarország piacvezető termék- és ár-összehasonlító oldala, az Árukereső.hu, így csatlakozik anyacége, a kelet-közép-európai térség legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számító Heureka Group tiltakozó akciójához, közölték a Forbes.hu-val.
A több mint 5000 partnerrel rendelkező piacvezető portál arra kéri partnereit, hogy a történtek fényében gondolják át kínálatukat és szüntessék meg az orosz eredetű termékek forgalmazását, amennyiben egyetértenek a kezdeményezéssel.
„Lehetőségeinkhez mérten fel kell lépnünk az agresszió ellen”
– mondta az Árukereső.hu ügyvezető igazgatója, Rácz Csaba.
Az ügyvezető szerint az Ukrajnát sújtó háború hatására felerősödtek a szabad világ jövőjének újkeletű, a szigorúan vett üzleti racionalitáson túlmutató szempontjai.
Egyre többen ismerik fel, hogy a szabadságnak ára van
Tegnap több kisebb magyar cég is kiállt az agresszió ellen, A Hamar Productivity Consulting Kft. minden orosz állami tulajdonú céggel kapcsolatos együttműködését felfüggesztette itthon és külföldön egyaránt, ez saját bevallásuk szerint az éves forgalmuk 15 százalékát érinti.
A Dog and Pony Kft. is felmondta az egyetlen orosz ügyfelével kötött szerződését. „Ez egy kisebb social media megbízás volt, de úgy gondoljuk, hogy jelen körülmények között teljesen mindegy, milyen jellegű és méretű ügyfélről van szó, hiszen végső soron egy orosz cégnek dolgoztunk, aki az általunk teremtett figyelem miatt több terméket tudott eladni, melyből orosz adóbevétel keletkezett és ebből agresszorként finanszíroznak jelenleg egy háborút többek között civilek ellen, háborús bűncselekményeket elkövetve” – írták a közleményben.
Borítókép: Rácz Csaba, az Árukereső.hu ügyvezetője