A szegedi Antavo kezdete azokra az időkre nyúlik vissza, amikor az alapítók még nem is ismerték a startup kifejezést. Két éve egyik ügyfelük megkereste őket egy néhány millió eurós felvásárlási ajánlattal, de a csapat nemet mondott; úgy gondolják, az ő sztorijuk ennél sokkal nagyobb lehet. Azóta lezártak egy másfél millió dollárról szóló befektetési kört, amiről a Forbesnak beszéltek először.
„A termékes cég.” Az Antavo alapítói így hívták első projektjüket, a 2009-ben fejlesztett Zunda nevű hírlevélküldő-rendszert. A Zunda névből azóta Antavo lett, a termékes cégből startup, a hírlevélküldő-rendszerből egy személyre szabott hűségprogramokat kínáló marketingszoftver.
„A perszonalizáció azt jelenti, hogy ha tudjuk, téged mi motivál, akkor azt adjuk. Ha valaki csak a leárazást akarja, kapjon leárazást, de aki amúgy is lojális, kapjon más ajánlatot, hogy ezzel ne romboljuk az ügyfeleink árrését” – magyarázza Nemes András, az egyik alapító. Az Antavo ügyfelei jellemzően offline vagy online érik el a vásárlóikat, vannak, akik egyfajta digitális hűségkártyaként egy appot használnak, van, aki a klasszikus műanyagkártyát választja.
Az Antavónál van egy „in real life”-nak nevezett megoldás is: akkor is kapcsolatba tudnak lépni a vásárlóval, amikor az épp nem vásárol.
Egyik ügyfelük, a Björn Borg divatcég esetében például a vásárlók pontokat szerezhetnek minden alkalommal, amikor elmennek futni. Az okosóra adatai alapján a rendszer rögzíti a futást, a pontokat pedig később elkölthetik a divatcégnél.
A szegedi startup alapítóival a 2012-es indulás óta sok minden történt: éltek Londonban, elköltöztek Budapestre, aztán vissza Szegedre, felvettek negyven embert, elutasítottak egy felvásárlási ajánlatot, alapjaiban lecserélték a teljes üzleti modellt és háromszor is kaptak befektetést.
A legutolsó befektetésük részleteiről a Forbesnak beszéltek először: ennek második körét tavaly decemberben zárták, a kimondottan B2B (business to business) cégekre specializálódott lengyel Innovation Nesttel összesen 1,5 millió dollárról egyeztek meg.
Ezzel az Antavo eddigi összes befektetése elérte az 1,8 millió dollárt, amivel erős középmezőnyösök a legjobban feltőkésített magyar startupok között.
Az Antavo teljes sztoriját a februári Forbesban írtuk meg.
Borítókép: Orbital Strangers
Összehozta a százmillió dolláros üzletet, most távozik a koleszból indult sikerstartuptól az alapító-vezérigazgató