Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Bryan Angelo // Unsplash

Szupertitkos munkacsoport fejleszt fizetésfeldolgozó rendszert az Amazonnak, versenyre hívják a szektor nagyjait

Beszáll az Amazon a legnagyobb fizetésfeldolgozók versenyébe a Shopify, a Pay Pal és társai mellé. Titkos munkacsoportban fejlesztik saját POS-rendszerüket. 

Az Amazon létrehozott egy munkacsoportot Project Santos néven, ami kifejezetten olyan szolgáltatások fejlesztésén dolgozik, amelyekkel versenybe szállhatnak a fizetésfeldolgozási nagyágyúkkal, a Shopifyjal, a Pay Pallal és a Square-rel, tudta meg a Business Insider egy belsős dokumentumból.

Elsőként egy olyan POS-rendszeren dolgoznak, ami összehangolná a bolti és online vásárlásokat, hozzáférhetőek lennének az üzleti statisztikák és a leltár is, valamint a személyre szabható Amazon Prime- és Flex-szolgáltatásokkal is összehangolható lenne.

Egy ilyen termékkel már kihívhatnák a Shopify-t, ahová az utóbbi időben sok kereskedő pártolt át a kedvezőbb konstrukcióik miatt, és mert ott közvetlenebb a kapcsolat a vásárlóikkal.

Még nem tudni, mikor dobják piacra a terméket, de ha megteszik, azzal a techóriás beszáll a legnagyobb fizetésfeldolgozók harcába, akik már saját POS-rendszerekkel rendelkeznek, ilyen a Pay Pal, a Shopify, a Square és a First Data.

A Shopify-nál nem boldogok az Amazon lépésétől Fotó: Open Grid Scheduler / Flickr

A Grand View Research a POS-rendszerek piacát 9,26 milliárd dollárra becsülte 2020-ban, de az előrejelzései szerint 2028-ra már 19,56 milliárd dollár lesz.

A Business Insider cikkének megjelenése után a Pay Pal, a Shopify, és a Square részvényei is estek.

Vissza az offline-ra

A munkacsoport létrejötte (és a tény, hogy van olyan fontos, hogy az üléseikre néha az Amazon éléről már távozott Jeff Bezos is ellátogat) azt mutatja, hogy az e-kereskedelmi óriás újra érdekelt a fizikai kereskedelemben, illetve annak reformjában is. A beszámolóból az derül ki, hogy szoftverfejlesztéssel és -értékesítéssel céloznák meg a fizikai boltokat, amelyekkel ráadásuk értékes vásárlói adatokhoz is hozzájuthatnának.

A tervek szerint a rendszerbe integrálható lenne a vásárló saját Amazon-profilja és webáruházai. Egyelőre belső körökben, saját könyves-és élelmiszerboltokban zajlik a tesztelés. 

Jeff Bezos az űrbe megy – petíció indult, hogy maradjon is ott

Borítókép: Bryan Angelo // Unsplash

Oszd meg!