450 millió forint értékben küld kedvezményre jogosító kuponokat az Alza.hu azoknak az ügyfeleinek, akik 2019 során a webáruházban vásároltak, ezzel eleget téve a rájuk nemrég kiszabott bírságra – közölte a webáruház a Forbes.hu-val.
Közleményében az Alza.hu úgy fogalmazott, a közel félmillió kupon kiküldésével köszönetét kívánja kifejezni a webáruházban vásárló fogyasztók felé, amiért az Alzát választották. A teljes kép ennél viszont árnyaltabb.
Miért?
Ahogy azt a cseh óriás is érinti, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése nyomán fognak 3000 forintos kuponokat szétosztani a tőlük még 2019-ben vásárlók között április 17-től kezdődően. Ezeket a vásárlók a következő 12 hónap folyamán leadott, legalább tízezer forintos vásárlásaik során érvényesíthetik.
A GVH szerint a nem megfelelő tájékoztatási gyakorlata miatt kell kompenzálnia a cégnek a fogyasztókat. Még tavaly indított vizsgálatot az Alza.hu üzemeltetőjével és cseh anyavállalatával szemben a webáruház kifogásolható értékesítési módszerei miatt.
Végül a GVH februárban állapította meg, hogy az Alza.hu a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette felhasználóit mihamarabbi vásárlásra.
Az üzemeltetőre 40 milliós bírságot szabott ki, emellett minimum 450 millió forintos fogyasztói jóvátételi programra kötelezte a céget.
Mit írnak még?
A cég a közleményben még kifejtette:
- Kiemelten fontosnak tartják a fogyasztók jogainak maradéktalan tiszteletben tartását, és az, hogy a vásárlók megfontoltan, külső, kereskedői befolyástól mentesen válasszák ki, számukra melyik kereskedő melyik terméke a legmegfelelőbb.
- Az utalvány más kuponkóddal együtt és ajándékutalvány vásárlására nem használható fel, készpénzre nem váltható.
- Ha a beváltott kuponok értéke nem érné el a 450 millió forintot, az összeg fel nem használt részét a 12 hónapos kompenzációs időszak után egy kiegészítő eljárással juttatja el az Alza a vásárlóknak.
Kapcsolódó cikk a Forbes.hu-n:
Borítókép: Alza.hu Facebook-oldala