Negyven százalékkal csökkenti szeptemberi termelését a Toyota Motor. A termelési volumenre a világ legnagyobb autógyára a félvezetők globális hiánya és a járvány miatt kénytelen jóval kevesebb autót gyártani, mint korábban becsülte – erről a Nikkei írt.
A vállalat júliusi jelentése szerint eredetileg 900 ezer autó lett volna a szeptemberi kvóta, de már most közölték: csak 500 ezret tudnak elkészíteni. A lap kereste a Toyotát, hogy kommentálják a híreket, de az autógyártó nem válaszolt. Viszont e hónapban, korábban már közölte, hogy üzleti környezet a nagyon bizonytalan, főleg a több országban kiújuló járvány, a félvezetők globális hiánya, illetve az elszálló nyersanyagárak miatt.
A járvány ismét felütötte a fejét a dél-kelet-ázsiai régióban, ami még jobban megütötte a már amúgy is a feje tetejére állt termelési és ellátási láncokat.
A pandémia korábbi hullámai miatt nagyjából egy éve érezhető, hogy világszerte hiány van félvezetőkből. Mi is írtunk róla, hogy világszerte az összes elektronikai eszköz piacán érezhető a csiphiány, ami nemcsak a vállalatoknak okoz óriási kiesést, de érdemben drágítja az érintett fogyasztói eszközök árát.
Nem tudni, hogy a kiesés meddig tart, de könnyen lehet, hogy veszélybe kerül a Toyota frissen visszavett első helye. A Toyota 2013-ban taszította le először a General Motorst az élről, mint a világ legtöbb autót eladó vállalata. Négy évvel később viszont, amikor még ki sem kecmergett a dízelbotrányból, a Volkswagen átvette a vezetést. Ez az állapot tavalyig tartott, amikor 9,5 millió eladott kocsival ismét a japán óriás vált a legnagyobbá.
Borítókép: Matthew Sichkaruk Unsplash