A Starbucks is csatlakozik a magyar ételmentő vállalkozáshoz, a Munchhoz. Nagyjából kétszáz vendéglátóhelyen lehet már a mobilalkalmazással 40-70 százalékos engedménnyel megmaradt meglepetés-ételcsomagokat venni.
A Munch.hu történetét tavaly október elején írtuk meg a forbes.hu-n, idén májusban pedig a Forbes magazin címlapján is szerepel a négy egyetemista ételmentő startupja, és 30/30-as listánkon is rajta vannak.
A magazin májusi címlapja, a bal oldalon Wettstein Albert Munch-társalapító
A tavaly júliusban startoló app tavaly ősszel kezdett felpörögni, havi forgalmukat mára hétmillió forintra növelték, a napi rendelések száma 300 és 400 közé ugrott, és több mint ötvenezer felhasználójuk van.
Csaknem kétszáz vendéglátóhely a partnerük, és legújabban a Starbucks kávézólánc is csatlakozott hozzájuk. A velük leszerződött éttermekben, pékségekben, kávézókban és delikáteszekben esténként 40-70 százalékos engedménnyel lehet meglepetés-ételcsomagokat, vagyis muncsokat venni, előzetes lefoglalással. Korábban már partnereik közé tartozott például az Á’table vagy a Lipóti több franchise-partnere is.
Akiknek az üzlet mellett az ügy is számít: itt a friss 30 sikeres magyar 30 alatt listánk
Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszer kerül a kukába.
A Starbucks kávézóiban egyre több fenntartható és újrahasznosított alapanyagot használ, tavaly a műanyag szívószálakat felváltották a papírból készült darabok, idén nyáron pedig fa evőeszközök érkeznek a kávézólánc üzleteibe. Tavaly augusztus végétől újfajta, szívószálmentes fedővel is várják a kávézni vágyókat, amelyről eltűnt a megszokott, szívószálaknak kialakított nyílás.
„A Munch segítségével pedig mostantól még kevesebb szendvics és sütemény vész kárba a Starbucksnál, ami fontos lépés a karbonsemlegesség felé vezető úton” – mondta Perepelica Kirill, a Munch társalapítója.
Svéd angyal is beszállt a cápák mellé az élelmiszerpazarlás ellen küzdő magyar startupba