A Facebook belép az audioközösségi-média terepére, jelentette be hétfőn Mark Zuckerberg, kiemelve, hogy a hangalapú online kommunikációnak komoly szerepe lesz a jövőben. A Live Audio Room sokadik szereplő lesz a gyorsan növekvő piacon, de előnyös helyzetből rajtol.
Az élő online hangközvetítés ötlete a legkevésbé sem a Facebook-CEO sajátja. Ott van például a Clubhouse, amelynek felhasználószáma az elmúlt egy év alatt 1500-ról hatmillióra nőtt, a cég értéke pedig átlépte az egymilliárd dollárt. A Clubhouse-t használók egyszerre kaphatják meg a rádiózás élményét, vehetnek részt konferenciahívásokban és indíthatnak audiochateket.
Egyre többen hiszik el, ez lehet a rádiózás jövője: nagy dobás a Clubhouse-tól
Minden bizonnyal ennek a sikernek is köze volt ahhoz, hogy az elmúlt hónapokban élő audioszolgáltatással kapcsolatos fejlesztéseket jelentett be a Twitter Audio Spaces és a Reddit Talk, de még a LinkedIn is. Erre a vonatra ül most fel a Facebook is a Live Audio Roommal.
Zuckerberg ígérete szerint a felhasználók valós időben beszélgethetnek majd a platformon.
A szolgáltatást jelenleg Facebook-csoportokban és nyilvános szereplők által tesztelik, de nyárra bárki számára elérhető lehet.
A Facebook néhány egyéb audiora építő termékről is bejelentést tett. A Soundbites a viccek, versek és anekdoták lelőhelye lesz (hasonlóan a Twitter tavaly indított, mostanáig be nem futott hangalapú szolgáltatásához), a Boombox a Spotify-jal közös zenemegosztó, és a Facebook saját applikációjában is lehetőséget ad majd podcastek keresésére és lejátszására.
Bár a hangmegosztásra építő piac zsúfoltnak tűnik, a Facebooknak természetesen komoly előnyei vannak konkurenseivel szemben, elég csak kétmilliárd fős felhasználóbázisára gondolni. Valószínűleg azt is jól ki tudják majd használni, hogy a különböző érdeklődésű emberek már most csoportokba szerveződtek a közösségi oldalon, jó eséllyel nyitottak lesznek a közös beszélgetésekre.
Nyitókép: Facebook Audio Room