Perelték ügyfelei a Morgan Stanley-t, mert gondatlanul kezelte adataikat. Az óriásvállalat végig tagadta a vádakat, de most beleegyezett, hogy 60 millió dollárt, azaz közel 19,5 milliárd forintot fizessen a per rendezésére.
A vádak alapján a Morgan Stanley 2016-ban elmulasztotta időben visszavonni a használatból két olyan adatközpontját, amelyek még mindig tartalmazták az ügyféladatokat. Ezek az adatközpontok elavult technológiával működtek, így az ezeken tárolt információk illetéktelen harmadik felekhez kerülhettek – írja a Reuters.
Emellett néhány régebbi, ügyféladatokat tartalmazó szerver is eltűnt, miután a Morgan Stanley 2019-ben átadta azokat egy külső szállítónak. A bírósági dokumentumokból kiderült, hogy a cég később visszaszerezte a szervereket.
A mintegy 15 millió ügyfél most legalább két évre szóló csalásbiztosítási fedezetet kaphat, és mindegyikük legfeljebb 10 ezer dollárig terjedő kártérítést igényelhet.
A Morgan Stanley az egyezség megkötésekor is tagadta, hogy jogsértést követett volna el. A megegyezésről szóló dokumentumok szerint a vállalat „jelentős fejlesztéseket” hajtott végre adatbiztonsági gyakorlatában.
Borítókép: Morgan Stanley (Linkedin)