Újabb milliárdos magyar felvásárlás a startup piacon: a Kahoot, a világ egyik vezető tanulási platformja megvette a magyar Dropsot. A vételár további 6 milliárddal nőhet.
Eladta a nyelvtanulási platformot fejlesztő cégét a két magyar társalapító, Farkas Dániel és Szulyovszky Márk.
A Kahoot 31 millió dollárt (9,4 milliárd forint) fizet a Drops 100 százalékáért, további 19 millió dollár pedig kifizetése pedig a Drops 2020-22-es teljesítményétől függ.
A vételárat első részét a Kahoot készpénzben fizeti meg, a második 19 milliót, ha esedékes lesz, vegyesen készpénzben és részvényekben. Az alapítók ugyanakkor nem szállnak ki a cégből, Farkas Dániel a startup weboldalán úgy fogalmaz: a történetük csak most kezdődik, a termék és a vízió nem változott, csak még több forrásuk van a jó irányba haladni.
A Drops 4 éve startolt el a Google Playen, az app lényege, hogy a kiválaszható, bő 40 féle nyelv szavait képekhez társítva, apró pszichológiai trükkökkel segít elsajátítani. Érdekessége, hogy egyszerre csupán 5 percet enged játszani, ami elsőre kontraproduktívnak tűnik, pedig logikus: a rövid idő miatt az alkalmakat magunktól felértékeljük, ami nagyon mély fókuszt eredményez.
Az app az edukációs szoftverek közt hamar népszerű lett a Google Playen és az App Store-on is, már több mint 25 millió felhasználó próbálta ki.
2018-ban Google Play a Dropsot választotta az év 2. legjobb appjának az önfejelsztő kategóriában.
A Kahoot egy játékalapú tanulási platform, ahol a felhasználók készítik egymásnak a kahootokat, azaz a többválasztásos puzzle-öket. A cég 2013-ban indult Norvégiából, de ma már az Egyesült Államokban és 5 európai országban is vannak irodáik. A cég papírjait 2019 óta a norvég értéktőzsdén kereskedik. Múlt hónapban a SoftBank bő 215 millió dollárral szállt be a cégbe, amit a Kahoot kifejezetten piaci terjeszkedésre akar elkölteni. Az idén már több cége is bevásárolta magát, csak e hónapban 4 cégben is részesedést szereztek a Dropson kívül, a BBVA-ban, a Factor 75-ben, az Urban Ladderben és a Consumer Cellularban.
Ez rövid időn belül a második komoly felvásárlás, ami magyar startupot érint, pár hete épp a Banzai Cloudot vásárolta fel a Cisco, bár az picit drágább volt:
a Forbes becslése szerint legalább 44,5 millió dollár (13,5 milliárd forint) lehetett a vételár.