Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Inkább csak időt lehet spórolni az új bankkártyás prémiumszolgáltatással

Hosszas lemaradás után a Visa is előrukkolt a magyar ügyfeleknek szánt prémium programjával – ezek azok az extra szolgáltatások, amelyek a magasabb szintű, ezért drágább bankkártyák mellé járnak a szokásos pénzügyi pluszokon (magasabb limit, értékesebb biztosítás, stb.) túl. A nagy újdonság egy exkluzív ügyfélszolgálat, amely mindenféle ügyes-bajos ügyben segít a mesterember leszervezésétől az utazásszervezésen át a koncertjegy-beszerzésig.

A két nagy kártyatársaság versenyében Magyarországon a Visa alaposan lemaradt, a Mastercardé ma is a piac több mint háromnegyede. Prémium program tekintetében is élen járt a Mastercard, hosszú évek óta figyel erre a területre, a Visa most lép utána. A magyar prémiumkártyások ugyan eddig is elérhették a Visa globális prémiumprogramjának kedvezményeit, de ez nem egészült ki magyar-specifikus ajánlatokkal. Most végre a Visa is megugrotta ezt.

Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a program bejelentésekor elmondta, hogy a vezérgondolat az exkluzivitás volt. Komoly felméréssel vizsgálták meg az ügyfelek igényeit, ez alapján három hónapig latolgatták a lehetőségeket, keresték a legjobb megoldásokat. Amint megszületett a döntés, hogy mi legyen a programban, a kivitelezés már csak újabb három hónapig tartott, ezen a héten el is indult élesben a magyar ügyfeleknek szóló ajánlatokkal kibővített kedvezményrendszer.

A Visa magyar prémium kártyásoknak szóló oldalán keverednek a nemzetközi és a most indult magyar ajánlatok. Előbbiek közül a luxushotel-gyűjtemény az, amivel az exkluzivitást érezheti az ügyfél, a repjegyár-visszatérítési szolgáltatás viszont félrevezető. Ennél egyszerűen arról van szó, hogy egy, a késések és törlések miatti kártalanítások beszedésére szakosodott cégnél a kártyatulajdonos kedvezményt kap a cég sikerdíjából. Szintén egyszerű partnerkedvezmény az, hogy a listaárnál olcsóbban, egy próbaidőszakban pedig ingyen használhatják a jogosult prémiumkártyások a feltörekvő előfizetéses szállásközvetítő, a Bidroom szolgáltatását. Ez azt ígéri, hogy az előfizetési díj felében maguk a szállásajánlatok jobbak, mint amit a jutalékért dolgozó nagy szállásközvetítők kínálnak.

A most indult magyar ajánlatokban közös, hogy egy exkluzív ügyfélszolgálat hívásával érheti el a júzer a szolgáltatásokat – ezt a Visa partnereként az Europ Assistance üzemelteti. Ennek a Visa Concierge névre keresztelt szolgáltatásnak a keretében tudnak a prémium kártyások például bizonyos népszerű koncertekre akár már a hivatalos jegyeladások megindulása előtt foglalni, vagy akár teltházas bulikra is vehetnek jegyet. (Itt a partner szolgáltató a Csimborasszó Production, tehát csak az általuk szervezett eseményekről van szó).

De lehet hívni más egyéb típusú segítségért is a prémium számot, ha kell szállást foglalnak, ha arra van igény, repjegyet vesznek, vagy épp mestert küldenek, vagy orvossal kötnek össze. Ezekkel tehát nagyrészt időt spórolhat a prémium kártyás, mert ha akarná, mindet meg tudná oldani, keresni maga is. Ezeken kívül még egy kedvezmény van a rendszerben, a több száz sportolást biztosító létesítménybe belépést biztosító Sportkártya-program díján spórolhat a kártyatulajdonos.

A prémium program nem tesz különbséget a Visa három prémiumkártya-kategóriája között, tehát ugyanazt nyújtja a Gold, a Platinum és az Infinite kártyatulajdonosoknak. A Mastercardnál ez máshogy van: a reptéri gyorsítósáv például mindegyikhez jár, de a saját ferihegyi várójukba például idén tavasz óta csak a magasabb szintű prémium kártya biztosít belépést és a bankok által hozzátett szolgáltatásokban is vannak eltérések – erről nemrég írtunk.

Jelenleg négy magyar bank, az OTP, a K&H, a Raiffeisen és a KDB kínálatában érhetők el olyan Visa prémium kártyák, amelyek a most bejelentett új szolgáltatások igénybe vételére jogosítanak. Meglepő lenne, ha a nagy késéssel bevezetett új prémium program nagy számban vonzana új ügyfeleket, a meglevők elégedettségét viszont kétségkívül növelheti.

 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója