Minden főnök legnagyobb kihívása: megtalálni a legjobb embereket, felépíteni a legjobb csapatot. A Who: The A Method for Hiring ehhez az útmutatót, praktikus tanácsokat és tanulságos történeteket. Mert a cél nem az, hogy a legmeggyőzőbb CV-t, hanem, hogy a legjobb emberedet vedd fel. Könyvajánló sorozatunk újabb darabja.
A sikeres cégek egyik általános jellemzője, hogy sok-sok tehetséges ember dolgozik bennük. Még a Steve Jobshoz fogható zsenik sem lettek volna képesek cégbirodalmakat felépíteni egy kiemelkedően tehetséges egyénekből álló csapat támogatása nélkül. A könyv ezeket a tehetséges egyéneket hívja „A player”-eknek.
A Who: The A Method for Hiring fő üzenete: hogyan építhetünk csupa jó emberekből álló csapatot? Hogyan találjuk meg a tehetséges embereket? Hogyan érhetjük el, hogy a legjobb emberek nálunk akarjanak dolgozni? Hogyan vegyünk fel „A player”-eket?
Mindezt a könyv nem általánosan, magas szinten tárgyalja, hanem a legapróbb részletekig kifejti a munkaerő-toborzás és felvétel lépéseit – kezdve onnan, hogy hogyan érhetjük el, hogy jelentkezzenek hozzánk, egészen odáig, hogy konkrétan milyen kérdéseket tegyünk fel nekik az állásinterjún. Szinte egy lépésről lépésre útmutatót kapunk, amit ha követünk, garantáltan a legjobb emberekkel fogjuk gazdagítani a csapatunkat.
Ajánlom a könyvet minden vezetőnek és HR szakembernek, továbbá minden vállalkozónak, aki emberekkel dolgozik együtt, és aki közeljövőben bővítené a csapatát.
Írta: Geoff Smart és Randy Street
Kiadó: Ballantine Books
Megjelent: 2008
210 oldal, elérhető az Amazon.com-on
Ára: 18,81 USD/Kindle, 4,86 USD/keménykötésben
Zajdó Csaba az Innonic Group Zrt. – Debrecen első startup studiója – ügyvezetője, és a debreceni Mastermind tagja. Ez utóbbi hat informatikai vállalkozó baráti társasága. A csapat tagjai körülbelül öt éve minden hónapban egyszer találkoznak, ilyenkor – egyebek mellett – megosztják egymással könyvélményeiket. Havonta egy könyvet pedig a Forbes olvasóinak ajánlanak.
Sorozatunk eddigi darabjai:
The Start-up J Curve
Dotcom Secrets
The Ideal Team Player
Team of Teams
Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth
Blue Ocean Shift – Beyond Competing